helgen som svepte förbi..

Mr M ville titta på Manchester-duellen idag, men lustigt nog är det jag som sitter och småsneglar medan han hurtade iväg till träningen. Jag börjar bli hungrig, och det är ju söndag, så jag vet att det blir Thai så snart Mr M kommer hem. Hmmm, funderar på om det inte är läge för en Pad Thai idag. Gårdagen spenderade vi med goa vänner, jag hade sushi-skola med syskonen med respektive och Mr M spelade och lagade mat med goa ML. Vi fixade också till det sista inför Mr M’s pappas bröllop, vilket krävde en shoppingresa till stan. Vi är färgstarka, men gud så söta!

Idag sov vi in länge, länge! Underbart att bara gosa under täcket när det regnar. Mitt klädval för dagen är min OnePiece och jag tror inte att jag kommer ta av mig den förrän det är dags för sängen igen. Vi gjorde storfrukost framför tv’n med Vem vet Mest – maraton för att gnugga geniknölarna. Tillsammans är vi smarta! Sedan bryggde vi ännu mer kaffe och Mamma M har varit här och fikat med oss alldeles efter frukost för att titta på våra Turkiet-bilder. Det kul att minnas denna underbara resa! Vi har många kort som ger stöd för alla goa minnen och skratt.

Pappa fars gravsättning var fin och min favoritstund var nog när långt-bort-i-stan broder bar pappa far och ställde han på muren för att föreviga urnan med ett kort. Sedan tog syster yster över och bar honom till hans sten med en broder på varje sida medan klockorna slog. Jag höll Mr M i handen och precis bredvid oss gick pappa fars bästa vän och jag såg i hans ögon hur sorgen kom över honom just när klockorna slog. Han saknar sin bästa vän.

Fredagskvällen avslutade vi med orden ”jag älskar dig”. Det var efter vad man bör kalla ett bråk, och det var tyvärr kanske nödvändigt för att rensa luften lite. Synd bara att det startade på en jättetrevlig fest i goda vänners lag. Underbara C fyllde år och hennes goa, goa mamma hade ställt till med ett hejdundrans kalas. Det krävdes inte så mycket för att reda ut det vi var oense om och i efterhand var det kanske helt onödigt att åka hem, men det var så det blev.

Att tillit enbart kommer med tiden är kanske inte sant, utan det är hur man handlar och väljer att vara, oavsett tid. Det finns där redan från början, bara man vill. Vi väljer därmed varandra i fullt förtroende. Det blir grunden för ”vårt äktenskap”. Jag skrattar nu högt åt att Mr M sa äktenskap, men det kanske är det vårt förhållande är? Nu kom i alla fall andra halvan av mitt äktenskap, så äntligen blir det mat. Dags för Thai-mat så här mitt i söndagsmyset! Trevlig helg mina vänner!

Kommentera

