Vi äger mer gemensamt än bara en vattenpipa…

Hmmm, många vuxenpoäng har inkallats. Vi har köpt oss gemensamma möbler. Numera äger vi mer gemensamt än bara en vattenpipa med tillhörande tobak.Vi köpte både soffa och tv igår. Det var gränsfall att TV’n fick plats i den nästan röda faran, men det gick. Dessutom råkade vi få med tv-bänk, soffbord, taklampa, kuddar och en matta. Det blev lite mer inhandlat än vad vi hade tänkt, men det känns mycket bra! Det blir nog bra!

Intressant nog hade vi bestämt oss för att vi skulle köpa en svart u-soffa, men det blev tillslut en antracitgrå tre-sits med divan. Och inte alls Liverpool eller Dover som vi först tänkt, utan en Modern Living, från Mio (min Mio). Ja, tänka sig! Vi köpte dessutom matchande bord och tv-bänk i vitt som var högglanslackerat, trots att vi hade pratat om svarta möbler innan. Vi fick också med matta, kuddar och lampa, där vi förvånande nog valde lila som genomgående färg. Det tar 8 veckor innan vi får vår soffa och innan dess kan vi ändra färg om vi vill, men jag tror inte att vi gör det. Lila känns helt okej faktiskt!

Idag har jag startat dagen med fotvård. Det tycker jag är skönt och dessutom behövligt för mig med något platta fötter. De ska ju hålla livet ut, så det gäller att sköta om dem. Tyvärr använder jag Converse ganska så ofta, vilket inte alls är bra för mig så jag försöker ta hand om mig på andra sätt. Det var ju så där att ha en tid på morgonen att passa, så nästa vecka när det är dags att jobba så får jag nog inte gå tillbaka till sängen efter att jag hjälpt sötnos med hans morgonmackor.

Solen skiner och det måste därför bli en promenad. Fröken A vill att jag ska komma på kaffe och kanske hinner jag det. Sedan är det dags för ett besök hos frissan för både mig och Mr M och vi kommer att avsluta med att titta på tapeter innan vi åker hemåt. Mr M vägrar rosa kök och jag vägrar blå tapeter i sovrummet. Lägenheten är nyrenoverad så vi får bekosta ändringarna men det är så det får bli. Hall och vardagsrum minns vi som okej. Dem går i silver och grått och är av modernt snitt, vilket bör fungera.

Jag tror att jag ska måla tånaglarna också, för vi ska ju på bröllop!

2 thoughts on “Vi äger mer gemensamt än bara en vattenpipa…

Kommentera

