Att jobbba, vilket påfund! Jag vill helst ha helg hela tiden…

Det är dags för första arbetsdagen och jag sitter här med datorn och en kopp kaffe. Skrev jag en? Det lär bli ca tre. Jag gick upp med tuppen, herren i huset, för att fixa lite frukost till honom och jag vågar inte somna om för då kommer jag knappast i tid till jobbet. Ja, det är dags att börja jobba igen. Vilket påfund! Semester är ju klart bättre och allt det där med att ”det är skönt att komma igång” är mest ett sätt att intala sig själv att det är kul att jobba. Och det skriver jag som kanske har världens bästa jobb.

Vi startar upp med några introdagar, och det sämsta med dem är att eleverna inte är på plats. Detta innebär en massa tabeller, swot-analyser och annat ”jätteviktigt”, vilket jag tycker mest är bös.. Jag gör det för att jag måste. Jag avskyr papper, och jag avskyr analyser av praktiskt taget ingenting. Skulle det bli tråkig idag så kan jag ju alltid kasta fågel. Jag börjar bli riktigt bra på det. Det gäller ju att ha med lite nytänkande så här inför terminsstart.

Helgen vill jag summera som bra. Sötnos gjorde en bra match i fredags och sedan hade jag lite gäster här medan han jobbade. I lördags var det dags för bröllopet mellan pappa M och hans käraste. Det var fint. Jag vill nog faktiskt gifta mig någon gång. Nästa år är det Leap Year, och då säger ju traditionen att flickor får fria, så kanske göra jag det då. Men om jag känner mig själv rätt så vill jag varken vänta eller kan hålla tyst, om jag väl bestämt mig. Leap Year måste väl i så fall innebära bröllop på Irland?

Okej, bröllopet är ett minne blott. Kaffet är snart kallt och det är dags att göra sig i ordning för jobbet. Alltså, att jobba, vilket påfund! Jag vill helst ha helg hela tiden.

2 thoughts on “Att jobbba, vilket påfund! Jag vill helst ha helg hela tiden…

Kommentera

