Bland tapetgudar, fotboll och presentjakt..

När jag sluter mina ögon, så är det sista jag hör:

”Allt för dig. Vad du än ber om.”

Jo, jag ber till tapetguden att en tapet ska uppenbara sig. Vet inte varför jag inte hittat något som passat. Känns som jag redan tapetserat alla fina bra tapeter. Deras tid är därmed förbi. Jag gör därför en efterlysning om tips på snygg sovrumstapet. Bland arbete, öroninflammation som botas med örondroppar och annat finns det mest tankar på framtiden och på vår lägenhet. Det ska bli spännande!

 Tal på spännande, idag satt det en liten fågel med lång svart näbb utanför precis bredvid trappan. Den flyttade inte på sig, och jag som är något blödig för skadade djur vågade inte närma mig trots att den bara var centimeter ifrån mig. Mr M däremot tog en liten pinne och strök den lätt över ryggen. Den satt snällt kvar. Eftersom vi inte visste var det var för fel på den, så beslöt vi oss för att lämna den där. När vi vände oss mot bilen flög den plötsligt iväg. Visst är det underligt?

I jakten på Pelles 1-års present så åkte vi på mysfika alldeles utanför 50-skyltarna. Det är så där gott ibland att sitta och bara ta en kaffe och småprata. Utanför surrade en självgående gräsklippare som ägaren kallade Bettan och vi satt i ett hopplock av gamla möbler som påminde om gammelfarmors möblemang. Det kan ha varit det faktiskt.Jag gillar inte att fika länge utan bara sådär smålagom. Det är mysigt att fika med Mr M. Vi hann en kopp och till det en våffla med grädde och drottningsylt. Det behöver inte vara mer än så för att vara perfekt, alldeles underbart.

Presenten då? Vi hittade ingen present just där, men däremot hittade vi en tänkbar hallmöbel. Vi vill inte ha så mycket kläder hängande så ja, den vi hittade blir nog alldeles perfekt. Väntar nog till inflyttningen och kanske kan ett bidrag till den vara ett önskemål som födelsedagspresent. Mr M fick förresten massa fina handdukar till vår lägenhet, både till badrum och kök, som sin födelsedagspresent av farmor. Trevligt!

Idag blir det fotboll, precis som igår. Mr M’s bebisblå favoritlag har precis gått ut på planen och strax är det avspark. Vi har redan gjort matlådor och myst med lite godis. Man får hoppas på vinst för då får jag en go och glad kille de närmsta 95 minutrarna. Precis som jag skriver detta utbrister han ”jävla domarjävel. Det är ju frispark”..

2 thoughts on “Bland tapetgudar, fotboll och presentjakt..

  1. Trevlig EFIT och vilka underbara fotbollsskor! Har också gjort en, men Passagen segar idag, så jag lär väl knappast få vare sig besök eller kommentarer.. 😦

    • Åhh, va trist! Ska se om jag hittar förbi dig ändå. Ja, visst var det härliga skor. Måste dock erkänna att jag rösta för ett pas i en mer diskret färg men mitt ❤ fick bestämma! =D

Kommentera

