Ett Foto i Timman 19 augusti 2011

Då är det dags för EFIT igen. Jag har ju som bekant tagit ledigt även från detta under semestern, men nu är det dags! Jag hälsar er därför välkomna att följa min dag. En del spännande är planerat, men vi får väl hoppas på några överraskningar också. Andra EFIT’are hittar ni här. Let’s do this!

6.20

Har fixat morgonmacka till sötis och till mig blir det ett glas pressad apelsin samt kaffe med mjölk.

7.20

I klädhögen, som snart är på väg till garderoben, väljer jag denna. Tänker inte stryka den eller något. Den är en favorit, minst lika mysig som en OnePiece, och dessutom snygg.

8.20

Har kommit till jobbet. Inser att det finns massor att göra och idag måste jag vara hemma till kl 14. Hur mycket arbete blir det till att ta med hem?

9.20

Bland skapandet av nya lektioner inser jag att det nog finns en uppgift att arbeta med under helgen. Jag hämtar därför filmen Som i Himmelen för den har jag inte sett.

10.20

Ute på en kort promenad till banken. Passerade denna trappuppgång och passade på att ta en bild!

11.20

Mitt bland klistrandet och skapandet får jag ett sms från Mr M ”Hej snygging! Du har väl inte glömt banken? =) puss”. Och nej, det har jag inte. Jag svarar ”Glömmer aldrig dig! Puss puss!”

12.20

På språng igen. Ska bli skönt med måndag så att vanliga lektioner är igång. Eleverna ger energi!

13.20

Lärlingsutbildningens schema är klart. För nu iaf… Hoppas att det håller även på måndag.

14.20

Hemma tidigt idag. Har precis kommit in och satt på termostaten. Vi ska på kalas redan kl 16 och måste ha varmt vatten för att duscha. Denna procedur kommer jag inte sakna när vi flyttar till lägenhet om två veckor. Inte tapeten heller…

15.20

Ska fixa i ordning mig inför kalaset. Det blir plattning av hår, ny make up och fräscha kläder.

16.10

Kalassöt älskling! Blommor till mor och far samt present till lillgrabben! De fick en trisslott också. Vi köpte en vi med men tyvärr vann vi inget. Hoppas att familjen LL har bättre tur!

16.30

Presenten gjorde susen! =D Adidas skor, årets nyaste modell. Storlek 22, så söta!

17.20

Födelsedagsbarnet har konsumerat tårtan som innan såg ut så här! =D Alldeles underbart! Missade att fota kak- och bullbuffén som fanns precis intill. God hur som helst! Dessutom hembakat, med undantag för chokladfingrar och chokladkex med Bob fyrkant (eng SpongeBob squarepants).

18.50

Hemma! Havskräftor till kvällsmat! Sötis valde grillspett och wokade nudlar =D

19.30

Fredagsmys… Godis och TV… Vi köpte tre filmer också när vi var och handlade; Ice Age 1 & 3 samt Låt den rätte komma in. Blir spännande!

20.30

Mitt i Ice Age 3 . Vi ligger i varsin soffa, skrattar högt och våra OnePiece’s är självklart på. Jordgubbarna är så gott som slut och popcornen är uppätna.

21.20

Filmen är slut och Mr M åker in till 50-skyltarnas centrum tillsammans med bror som är hungrig. Jag passar på att kolla bloggen samt skicka några SMS -bland annat för att tacka för dagens fantastiskt trevliga kalas!

22.20

Den sista filmen kräver gemensam soffa!

Natti!



 Lämna gärna en kommentar för det gör mig glad!

21 thoughts on “Ett Foto i Timman 19 augusti 2011

    • Hej !
      Jag är lärare i engelska och svenska på Lärlingsutbildningen på orten där jag bor. Vi har ett 50-tal elever som alla går olika gymnasieprogram. Just idag hade jag mest planering och några möten, men på måndag kör vi igång!
      Mvh Therese

  1. Hej på dig!
    Tack för titten inne hos mig- nyfiken som jag är kikar jag tillbaka o finner en urmysig blogg hos dig! 🙂
    Skrattade åt att ni ligger o garvar til tecknat- precis som vi!

    Hoppas ni får en fortsatt fin helg!
    Kommer med all säkerhet kika in igen här…

    Kram H

  2. Tack för titten inne hos mig! 🙂

    Kul att följa din dag, så chamigt litet barn 🙂

    ”Så som i himmelen” är en av mina favoritfilmer, älskar den!

    Ha en fortsatt bra helg!

  3. Svar: Tack för din kommentar!
    Eller hur .. Har man inga skålar får man helt enkelt ta det man ha 🙂 HAHA!! En påminnelse om att jag måste införskaffa mig det dock!!

  4. Kikar in på er dag så här några dagar för sent.. :-p
    Ser ut som ni haft en härlig och bra dag. Ice Age 3 är himla rolig, ger många skratt.
    Ha en fin måndag, skolstart och allt vad det innebär.. 🙂
    Kram

Kommentera

