God Morgon!

God Morgon!

Börjar morgonen med lite kaffe och Pyssel och Passion. Det är en alldeles underbar blogg och den gör mig ofta alldeles varm i hela kroppen. Till helgen vankas det bröllop för dem, som gäster. Det var inte längesedan vi var på bröllop. Jag är inte kyrklig men det finns något vackert över att gifta sig. Det är mysigt. Jag har nog bara varit på mysiga bröllop. Ett sådant där som man ser på AFV där allt rasar sönder och samman, nej, det har jag aldrig upplevt. Jag följer fler bloggar men jag har ännu inte fått till en fungerande blogroll, men kanske snart. Så här söta var vi på det bröllopet:

Jag fyller år idag. Men trots allt så känns det som vilken dag som helst. Jag är inte ett dugg äldre eller mognare än igår. Möjligtvis fick jag en extra puss eller två i morse. Jag fick också en resa till underbara Dublin, och det får man ju visserligen inte varje morgon, men ändå. Han är så go älsklingen. ❤ Jag är i det stora hela den jag var igår.

Vi ska snart flytta igen. Borde ju vara proffs på detta , men fy, det är så trist att packa. Men jag längtar efter att få nycklarna och börja pyssla. Jag är bra på sånt och gillar att fixa till det. Det blir säkert dyrt, så därför får jag inte glömma att boka om nyårsresan till Kina. Vi får åka till sommaren istället. Vi behöver mycket grejer nu, bland annat micro och dammsugare, så vi får lägga våra pengar på det istället för Kinaresan. Det gjorde mig något orolig över att inte få beträda ett flygplan innan nästa år, men turligt nog så fixade sötis till det med en resa i födelsedagspresent. I höst bär det därmed av till underbara Dublin.  Jag kan därmed andas igen!

Den senaste tiden har jag inte ”hunnit” blogga så mycket. Jag har gjort annat. Ibland inget alls. Jag har köpt en ny telefon, eftersom den gamla badade, och ja, den hade SIM-kort men drunknade i alla fall. Så en del tid har gått till att fixa med den. Dessutom kastar jag en del fågel, helst i Rio, och kanske är det bloggtiden som försvinner just där.

Denna födelsedagsdag verkar dock bli bra. Det är en god morgon, så det bör bli en god kväll också. Det finns god mat i kylen som ska lagas, men inte av mig. Det finns ingredienser till chokladkaka som inte heller ska lagas av mig, tror jag. Nu bär det av till jobbet, men jag längtar redan hem. Hoppas dagen går fort…

6 thoughts on “God Morgon!

  1. Grattis min kära Therese! Hipp hipp hurra.
    Kul med upplevelse i present.
    Har upptäckt ett bot mot resesug..mannen bjöd med en fripasagerare hem denna gång….salmonella =( Han är riktigt dålig och varit på Infektion. Det är väl inte riktigt läge att börja planera för nya äventyr här ännu….

Kommentera

