Vi är på plats!

Äntligen har lådorna burits in och vi är på plats. Jag önskar att jag kunde skriva att vi har det jättefint, men det kan jag inte. Vi har har det primitivt! Men vi trivs, trots ett blått sovrum och ett lila kök. Vår bostadsförmedlare hävdade att dessa färger är neutrala och de kommer att bekosta en ommålning och tapetsering om cirka 10 år.

Badrummet var visst ljust, ljust grönt, något som faktiskt undgick mig vid visningen av lägenheten. Vi har dessutom upptäckt att handfatet är för dvärgar men på något sätt så känns det okej. I förra bostaden var ju det rosa köket för dvärgar, så vi har liksom vanan inne! Ja, ja, allt har sin tid och detta ger oss ju chansen att göra egna ändringar som vi kommer att trivas med.

Tiden har bara försvunnit och trots ledig helg har vi varit allt annat än lediga. Vi har inte funnit tid till att åka och köpa ett köksbord så än så länge äter vi i vardagsrummet. Trots bristen av matplats och det faktumet att vi inte packat upp har vi lyckats få frukostgäster varje dag! Idag har jag dock uppgraderat oss och köpt en diskpropp så nu kan vi diska. Dock inte idag. Det blir Thai och mys -det är ju söndag!

Listan på vad vi dessutom behöver förutom köksbord ökar gradvis, men det gör inget. Det är dags att börja om. Det tog längre tid än vad vi trodde att plocka ihop våra Mio-möbler, men TV-bänken samt soffbordet är på plats och endast den nya soffan lyser med sin frånvaro. Lampan och kuddarna är lila och på något sätt så verkar det vara temat för denna lägenhet, vilket vi för närvarande insveper med hull och hår.

Tal på hår så är Mr Leo här. Vi har gått promenader och vi har funnit oss till rätta som en liten familj. Efter att vi insett va trångt det blev i sängen med en rottis vid fötterna bestämde vi oss för hundförbud, men när jag vaknade i morse hade Mr M och Leo en annan överenskommelse. Jag tog snabbt ett foto och sedan smög jag upp för att koka mig en kopp kaffe. Det dröjde inte länge förrän jag fick ett sms som löd ” Kan du sluta gå där ute?! Det knakar i golvet och vi försöker sova här!”. I dörröppningen möttes jag av ett leende och en hund som enträget försökte stänga ögonen och sova vidare… i sängen..

3 thoughts on “Vi är på plats!

  1. Åh gulle-Leo! Världens snällaste hund^^

    Jag har hjälp sonen att flytta och har ont i hela kroppen. Är glad att jag slipper packa upp och få ordning =)

    Kram

  2. hahah är de färgerna neutrala:)
    Är han färgblind, tur att du bara behöver vänta i 10 år.

    Dessa flytt lådor,ja dom springer inte iväg men man vill få bort dom fort fort.

    Tack gumman för du kikar in och lämnar avtryck

Kommentera

