Våra lådor, en skum kabel samt lite Mr M och jag..

Åhh, då slog tröttheten till. Det fanns mer som var tänkt att bli gjort idag,  men, men, det får stanna vid en tanke. Mr M påpekade att lådorna inte kommer att springa ifrån oss, vilket han har helt rätt i, så han gick till träningen men min träning uteblir. Jag vill fortsätta packa upp för alla lådor gör mig trött. Trött, tröttare, tröttast. Tröttheten är väl egentligen helt naturlig efter en arbetsdag, så jag skäms inte. Dessutom regnar det ute, vilket gör det helt legalt att ligga på soffan framför TV’n mellan låda efter låda.

När jag kom hem fick vi dessutom åka in till 50-skyltarnas centrum, så vi har hållit igång hela dagen. Vi hade beställt en micro, smörgåsgrill samt något som heter Ruckus. Skumt namn men det är tydligen så vi slipper sladdar. Vi behövde dessutom lite mat och Mr M gick och drömde i sportaffären. Det var så mycket han ville ha. Jag tröttnade efter ett tag och började kasta fågel istället.

Han shoppar faktiskt mer än mig, bara så ni vet. Skillnaden kan nog vara den att jag har koll på mina grejer så man ser hur mycket jag köpt på mig, medan Mr M mer lättsamt ständigt missplacerar sina saker och kläder. Dem har ben helt enkelt. Just nu är hans nyinköpta bälte på vift och jag hoppas att det hittar hem igen.

När vi köpte en ny antennsladd idag, ja den sladden slapp vi inte, stötte vi på fröken C. Likaså hon köpte en antennkabel, så nu ligger hon med ansiktsmask i sängen och tittar på TV. Inte bara jag som slappar! Sjuttan, kanske skulle jag sätta på  mig en ansiktsmask jag med? Ja, varför inte! Jag vet var jag har mina krämer, ungefär iaf. Oki, det är mitt dåliga samvete som försöker släta ut det faktumet att jag inte orkar åka tillbaka till centrum för att träna.

Jo, men antennsladden. Vi har införskaffat oss ett trådlöst paket, men vi har också kanaler som ingår i vår hyra så vi behövde en kabel till den. Skumt nog kommer det dessutom en kabel igenom vår fönsterkarm som vi inte vet vad den är till utan vi valde att köpa en ny sladd och koppla in till det vanliga antennuttaget. Skumkabeln får hänga ett tag tills vi rett ut dess funktion. Äntligen fungerar allt, kul! Det börjar arta sig…

2 thoughts on “Våra lådor, en skum kabel samt lite Mr M och jag..

Kommentera

