När man tvättar, ja då tvättar man..

Finns det något härligare än att vakna upp i nytvättade sängkläder? Ja, det gör det säkert, men visst är det alldeles underbart? Precis som på hotell föredrar jag vita sängkläder, för man sover bättre då. Vi har tvättid i eftermiddag så igår passade jag på att byta det jag kunde för idag åker all tvätt i tvättmaskinen. När man har tvättid är det det som existerar och man kan inte göra så mycket annat. Det är en stor skillnad från att bo i hus.

I vårt kvarter, precis som i alla andra, finns det en tvättstugepolis. Det visste vi redan innan vi flyttade in. Vi har därmed blivit varnade. Antar att någon måste ta den rollen, varför är det så?, så vi gör därmed vårt bästa med att sköta tvättiderna och hålla tvättstugan ren. Jag vill inte bli tagen av tvättstugepolisen!

Något annat som vi märkt av är det där med köksfläkt. I huset fanns där ingen, så även här glömmer vi bort att vi har en. Den ena får påminna den andra om att vi faktiskt har en nu. Igår så hade jag den på det lägsta och jag var jättenöjd över att jag kom ihåg att sätta på den men glömde däremot helt bort att stänga av den. Det tog några timmar innan jag insåg att den var på. Dessutom har vi varmvatten här i lägenheten, hur mycket som helst och när som helst. Det är bara att vrida på kranen -fantastiskt!

Härom dagen så pratade vi om bröllop och det faktumet att det är skottår nästa år. Jag vill nog gifta mig. Det sägs ju att flickor får fria på skottårsdagen, eller är det året i säg?, så det kanske jag ska göra. Och jag sa till Mr M att även om han inte vill så får han offra sig, det är ju bara att gifta om sig! ”Du får göra som din pappa, gifta om dig isf om du inte blir nöjd!”=D

I morse skickade en gammal väninna ett meddelande om att jag handlat ett gravtest i grönsaksdisken. Jag refererar inte till väninnan som gammal för att hon är det, utan bara för att jag träffade henne i mina tidiga tonår. Testet var i hennes dröm positivt och vem vet, hon kanske är synsk trots vårt, mitt och Mr M’s , praktiserande av säkert sex. Idag övervägde jag därför en kort sekund att låna en bebis tillsammans med min partner in crime på jobbet. Vi kom dock fram till att tid icke finnes så vi lät den snällt vara kvar hos sin mamma. Det var en riktig goding! Efter jobbet åkte jag istället till apoteket och köpte mer kondomer för att vara på den säkra sidan.

Jag har följt en blogg som en vän i USA har. Den handlar om hur hon får sin man att äta grönsaker. Den är väl typ nedlagd nu men den fanns i alla fall här . Jag har alltid varit förundrad över hur det var möjligt att ha en blogg om hur man får män att äta grönsaker. I dagsläget är jag inte längre det. Jag vet vad hon pratar om. Nedan ser ni dagens gryta där jag gömde en hel del grönsaker. Skriver inte vilka, för han följer ju min blogg så han får vara ovetande om alla nyttiga kalorier han fått i sig idag.

Och vet ni vad, vi har fått en dammsugare. Den funkar fint!

image

image

3 thoughts on “När man tvättar, ja då tvättar man..

Kommentera

