I’m back!

image

Lasagnen var precis på väg in i ugnen och jag kände att äntligen är det dags att blogga. Jag har varit sjuk i en evighet så jag har inte haft ork till att sammanfoga bokstäver, men I’m back today. Smygövade  med lite wordfeud, och även om jag får storstryk så känner jag att huvudet fungerar bättre än det gjort på länge. Jag har haft en hel rad symptom men är nu lämnad med endast en hosta och en mindre förkylning. Det finns ork till att gå till jobbet så det ska jag göra idag.

Vår bostad börjar bli klar och idag hoppas vi på leverans av soffan. Jag ringde igår för att kolla status och vår goa försäljare ringde tillbaka och frågade om vi hade lust att ta emot soffan imorgon. ABSOLUT, jättegärna!  Vi har också beställt ett klädträd, ja visst låter det skumt, till hallen så det väntar vi på men annars är nog snart allt på plats. Under min sjukdomstid så jag i alla fall gjort något litet varje dag, bland annat fixat till denna förstoring som ska hänga i hallen. Bilden är ifrån underbara Turkiet och vi är mycket nöjda med resultatet.

 

image

Jag hade en god vän på besök dagen innan jag insjuknade och vi byggde tillsammans köksbord och drack lite vin med bubblor -och ja, jag ska köpa en korkskruv för då går det enklare att öppna vinet- så jag vill härmed tacka för bygghjälpen snygging! Vi är supernöjda med bordet och kanske gjorde det köket mindre rosalila, men jag reserverar mig för eventuell sinnesförvirring (inte på grund av vin, tror jag).

 

image

 

Kommentera

