Flackande tankar, drömmar, bilpension och en älg

image

Mina tankar flackar från tre röda rosor till arbete, inköp av byråer till bilpension. Jag noterar att stolarna är dem samma som på vårt lokala vattenhål. Dem gör sig dock bra på konferens i denna slottslika miljö med jättetofsar som får en Hollywoodfru att brinna av lycka.

Jag har varit sjuk och krasslig så livet har gått upp och ned, till och med in och ut. Jag har nästan varit till ensamhetens rand och vänt. Jag bad om att få fatta en hand för ibland måste man chansa. Livets källa brinner och jag ber om mer. Jag letar därför upp skor som gör att jag står stadigt och jag letar bland dem jag redan har.

Den nästan röda faran behöver i dagsläget pensioneras. Drömmen om en söt liten bil har bytts ut mot säkerhet, för jag har återigen mött en älg, och attans va stora dem är! ”Vänligen, mata ej älgarna” tänker jag samtidigt som jag känner en trygghet av att krascha i närheten av ett hus med känt folk. Turligt nog stannar bilen och för en sekund möts min och älgens blick innan den skyndar tillbaka till sin älgkalv, också den gigantisk.

image

2 thoughts on “Flackande tankar, drömmar, bilpension och en älg

Kommentera

