Livet…

Livet efter att ha lämnat huset i backen har gått undan. Vårt hem är ännu inte fixat men vi är på god väg. Vi har det vi behöver och vad jag gillar bäst är tiden med varandra. Vi finns mer här om man säger så.

Idag, mellan alldeles för mycket jobb av den betalda sorten, åkte vi en sväng till stan. För att vara med varann och för att köra vår nya underbara bil! Kära fröken C är supergravid och vi ville gärna se henne för till veckan hoppas vi på leverans av grodan så det kan vara ‘sista chansen’. Vi åt thai -ja, på en lördag, vilket gör att obligatoriska söndagsthai kan utebli- och fikade. Fröken C bjöd sedan på pepparkakor och julmust!

Har pratat med alla mina syskon idag, vilket är glädjande. Jag längtar till bror i Stockholm, men frågan är när vi ska ta oss tid och pengar och åka dit. I morse var jag sugen på att bara ta bilen och dra, men jag insåg att Mr M borde tillfrågas. Jag kan ju inte bara åka!

Kvällen har spenderats med filmer på temat ‘ den perfekta mannen’. Det sägs att han inte finns, utan man ska lära sig att leva med de skavanker som finns. Man of Dreams byts ut till Man of reality. Mr M är övervägande perfekt, något som växt sig starkare med tiden, och jag brukar kommentera skavankerna med ”det är tur att du är söt”, vilket han är. Det är enkelt att älska honom, perfect man or not.

Nu blir det ytterligare en film och jag misstänker att jag inte kommer se slutet för mina ögon kommer säkert slutas. Jag ska också passera wordfeud innan jag somnar. Just ikväll arbetar Mr M, den sista av dessa två kvällar som vi bestämt att han skulle prova på, så jag är ensam. När han åkte slängde jag både chipsen och godiset, för annars finns risken för tröstätning då det är värdelöst att sitta själv en lördagkväll. Lokal lockar absolut inte utan soffan är att föredra och jag sparar dessutom mina pengar till Dublins alla vattenhål. Åhh, det är bra!

Kommentera

