Kära pappa far

Idag är det ett år sedan du dog. Det var en mörk måndag. Ingenting är sig likt. Alla vi som fanns i väntrummet då, finns dock här nu.

Baby Charlie är stora tösen, hennes pappa har Gunther-mustasch och älskade systeryster har åter börjat arbeta. Älskade bror har börjat fria bland flickor igen och bor numera med pappa H, som lustigt nog kör din bil. Så den står där utanför ditt hus. Även din soffa är på sin plats, likaså alla dina skivor och din stereo. Ditt köksbord har vi dock tagit farväl av, men kökslampan slår vi gladeligen i titt som tätt.

Bror långt bort i stan är kvar långt bort och vi saknar honom mycket och ofta. Jag och Mr M är numera ett par. Och ja, han äter lika långsamt än. Underbarare människa får man leta efter, men det visste du redan.

Herr B arbetar på och vi har delad vårdnad om Leo, som förresten kommer imorgon. Alla är kvar här uppe längs berget. Eller ja, jag har ju flyttat hit också! Har jag sagt det? Mr M och jag har nyligen lämnat huset och bor istället i lägenhet och stormtrivs.

Älskade bror kan ibland säga att detta har varit det värsta året någonsin och det ligger något i det. Då menar vi året som helhet med start idag, för ett år sedan. Dödsfall, begravning, misshandel, byte av jobb, uppbrott, flyttningar och eviga rättsliga processer. Allt påminnande om en varm trögflytande soppa.. Antar att du skäller som f**n där uppe. Ja, gott om lögner, okompetent personal och osannolika beskyllningar. Du hade haft att göra om du vore här bland oss.

Hur som helst, vi vet vad som är sant och eftersom vi har civilkurage så står vi för det som är rätt och riktigt. Allt löser sig ändå till det bästa, för det har ju det gjorts med allt det andra. Vi tar hand om varandra precis som vi lovade.

Det finns stunder då jag saknar dig. Det finns stunder då jag behöver dig. Men du vet, jag klarar mig även om saknaden är oändlig. Du kommet alltid att fattas oss…

5 thoughts on “Kära pappa far

  1. oh va fint du skriver! Tack för att du delar med dej av din sorg. Många bär vi på sorg och mörka stunder. Sköt när det finns så underbara människor som kan dela med sig, så att man inte känner sig så ensam om att känna sorg, orättvisor mm. TACK fina du!!
    KRAM 🙂

Kommentera

