När gubben är glad…

image

När gubben ler blir alla glada. Bollen är sparkad och matchen är igång. Inte just den matchen vi hade räknat med, men vi får en ny chans. Två kvällar i rad har vi haft gäster. Två kvällar väntandes på just ”samma match”. Killarna pratade högljutt med fotbollstermer som bara en invigd kan förstå och innan matchens slutsignaler somnade vi flickor. Två sena kvällar ger trötthet.

Igår var ”äntligen” en kväll utan planer och då kom mamma M hit. Mr M har hämtat dem på flygplatsen för morfar var inte riktigt kry så dem kunde inte vara kvar i värmen. Mamma M var jättebrun och hade njutit av solen. Kom på mig själv med att slänga blickar på Mr M som sa : Snälla, kan vi dra till solen? NU! Hur som helst kom vi i säng i tid så idag är jag uppe och kan göra ett blogginlägg på datorn istället för på telefonen. Bloggen har varit oprioriterad ett tag men jag känner att kanske är det dags att börja skriva igen. Så vi börjar där vi är just nu.

Fick mig ett gott skratt i morse! Och nej, inte för att jag vaknade next to sötis vilket man faktiskt kan tro. Han gör mig dock glad. På Fb finns det en grupp där man kan sälja och köpa saker. Men den har haft vissa förbehåll. Jag kan ibland uppfatta den som jobbig. Idag fanns det en ny grupp på Fb med samma målgrupp fast med tilläggstiteln ”utan en massa regler hit och dit”. Jag gillar den redan! Just nu har jag inget att sälja för allt är sålt och istället utbytt mot pengar. Det lilla som fanns kvar har jag kört till dagcentret och hoppas på försäljning där. Det är den enkla vägen ut.

Kommentera

