helg, helg och helg

Hösten har gjort sitt intåg och jag sitter under filten med en kopp kaffe. Jag tog gårdagens rester i termosen och värmde i micron. Hur lat e man inte då? Sötis spelar fotbollsspel och han skäller över sina egna (!) spelare och över domaren som dömer fel. Vår gamle granne från huset i backen har lagt till mig på FB och älskade bror har som status att han skulle diska på fredagskvällen. Så här lagom på lördagsmorgonen undrar jag med spänning; hur gick det? Jag inser att jag är dubbelbokad inför morgondagen så jag får börja morgonen med; Oki, klantiga jag har lyckats att…

Gårdagen spenderades i soffan varvat med tvättstugan. Det  är skönt att ha tvättid, men visst är det mycket spring upp och ned. Eftersom vi fick gäster så står nu tvätten prydligt uppradad här i vardagsrummet och den ska in i skåpen alldeles strax. Den är några av dagens måsten, så som fixa med klädträdet som nu gjort entré, sätta upp vårt skåp som ligger på golvet framför TV’n, diska samt ta en tur till återvinningen. Vi ska dessutom hämta Leo, dammsuga och handla inför morgondagens middagsbjudning. Det blir fotboll i goda vänners lag.

Vi har börjat tippa, och förloraren får bjuda på mat på söndagen. Vi tippar på fotbollsmatcher. Inte helt rättvist kan man tycka eftersom Mr M har lite större kunskap om det än jag. Jag går på namn och platser jag varit eller kan lokalisera. Första omgången vi spelade hade jag sju rätt. Då fick jag tipset att läsa på. Sagt och gjort, jag läste på! Jag läste helsidan i regionens tidning. Jo, jag tackar ja! Fick fem rätt trots alla dessa expertkommentatorer. Så därför återgår jag till mitt egna tippsätt; namn, platser jag varit på eller kan lokalisera.

Nu får vi se hur det går med ”alla våra måsten”…

Kommentera

