Innan jag tar semester ”på riktigt”…

Inledde min semesterkväll med att titta på Stolthet och Fördom. Älskar den filmen. Tragiskt nog har jag den som material i engelskkurserna, men vad gör det? Man är garanterad ett skratt eller två. Kan dessutom tillägga att vi häromkvällen såg Bollywoods version Bride and Prejudice, som får helt klart godkänt trots det faktum att den hade musikaliska inslag (fast det är väl det som är ett av Bollywoods kännetecken för en westerner som jag)..

image

Det som var bäst denna arbetsvecka var det faktum att vi fick lämna skolans lokaler och äventyra upp oss till VVS och Svets-lokalerna belägna i ett gammal pappersbruk. Jag gillar det kreativa livet, det slår så mycket högre än papper efter papper, så jag blev inspirerad av att få gå runt där och titta och lyssna. Svetsläraren tyckte att det var synd att vi fått så lite tid till just detta besök och lovade därför att vi skulle komma tillbaka för att få ”provköra” grejorna. Jag säger bara: JA TACK! Ovan ser ni me and the iron lady Barbro. Nedan ser ni ett av elevernas arbeten, ett vackert golv.

image

NU blir det semester på riktigt…

Kommentera

