Mina memoarer

Mannen i fråga är yngre än mig. Men ändå kommer snart hans biografi. Skulle jag skriva en sådan skulle den handla om resor, mat, självsvält, blommor och kärlek. Det hade dessutom funnits en gnutta galenskap. Det hade varit lite mer än bara fotbollsgala, diskande och kladdkakebak.

Det hade varit intressant och kanske hade jag vinklat den som en middagsbjudning med ett mord som borde lösas då mördaren faktiskt sitter i rummet. Den hade också varit kronologisk då jag fortfarande är ett frö på väg att bli en blomma. Kanske en gladiol eller möjligtvis en solros. Drömmen vore kanske ändå en anemon.

Mina memoarer blir dock inte skrivna. Inte som en biografi. Möjligtvis som ett spår i allt annat, genom tankar, känslor, handlingar och annan prosa, bland annat min blogg, kanske också genom någon novell, eller om jag får tummen ur, genom en roman.

Om du ser in i mina ögon, så vet du var jag varit. Om du står vid min sida, så vet du också vart jag är på väg. Om du finns här så kommer du att förstå. I mina memoarer finns också du, på varje sida, i varje ord.

Kommentera

