Jag längtar hem jag..

Hösten har den förmågan att den bringar trötthet. Det är många som längtar bort, men jag längtar ofta hem. Nu när det blir mörkt har jag stor lust att mysa under filtar och stå framför spisen och koka långkok. Nu när jag lärt mig att baka bullar så vill jag göra det också. Gärna tillsammans med sötrumpa!

Det är så himla skönt att komma hem, speciellt om man varit borta ett tag. Efter ett tag kan innebära efter en utlandsresa men också efter en dag på jobbet. Som mest efter en dag på jobbet faktiskt. Solsemester i all ära så här i mörkret, men jag kan ju inte åka just nu då mitt liv faktiskt består av två terminer, så för mig blir det sällan sol på hösten. Det har jag därför lärt mig att leva utan.

Medan löven faller och jorden intar en glödande färg skapas längtan till julmyset. Denna känsla är dock tudelad. Visst, jag åker gärna bort från allt ibland. Rymmer från julstress och annat eftersom jag är mitt i en ledighet emellan två terminer, men ibland är det alldeles underbart att ställa fram vackert julpynt, koka julgodis och bara njuta av massvis tända ljus.

Vi har redan börjat att prata in julfirande och vi ska snart ut och leta julgran. Vi tänkte börja i tid. Dessutom har min julbock rymt, så jag ska försöka finna honom. Han bor ju numera här, men han verkar inte ha noterat adressändringen.

Snart är det dags att åka till gymmet. Och inte helt oväntat så längtar jag redan hem…

Kommentera

