Så mycket bättre…

Vad finns det bakom varje dörr på gatan där jag bor? Vem sitter framför tvn? Kanske någon precis som jag? För kvällen ensam iförd endast ett svart linne. Bakom en annan dörr kanske ensam i det faktiska rummet eller ensam inombords.

Budskapet är att hitta någonting i någon annan. Att salubrera det som finns i någon annan. Att våga. Det är beundransvärt och det berör. Du finns i mig och jag är en naturlig del av dig. Att hylla någon borde inte ske på en speciell dag. Det borde vara något man gör helt naturligt varje dag. När hyllade jag senast just dig?

Man faller på plats ju äldre man blir. Frasen: Det var så underbart att jag önskade att det aldrig hänt. Hade jag vetat det jag vet nu, hade jag då fortsatt? Det är en undran. Den kan innefatta mycket men inte allt.

Dörren står öppen och jag väntar på dig.

Kommentera

