Hotell T

image

Jag fick rådet att jag skulle fokusera på det som är bra och på det jag gillar. När man irrar för långt ifrån det som är positivt kan det vara svårt att hitta vägen tillbaka. Även om den finns, så kan den till synes vara något blockad eller som nu, fylld av snö och belagd med halka.

Jag kanske inte orkar om allt bara är svart så jag väljer därför att trycka på delete istället för repeat, repeat, repeat. Du ljuger inte längre. Du slår inte längre. Du finns inte längre. Du har aldrig funnits. NI. x1. x2. x3.

Något som jag gillar är hotellfrukost. Så det brukar jag arrangera hemma. Hotell T har härmed öppnat. På listan från helgen, nej fel för nu i helgen åt vi nämligen autentisk hotellfrukost in The Heart Of Dublin, på föregående helgs lista så står det:

pannkakor

ägg & bacon -vändstekta med hel gula

smörgås -ost, skinka, kalkon

yoghurt,

färskpressad juice – med kiwi

avs……

kaffe med mjölk

Efter en kort överläggning stryker Mr M pannkakor. Vi inser att listan är lång nog för att mätta våra magar. Att dricka färskpressad apelsinjuice med kiwi i kan verka märkligt, men det är alldeles underbart gott. Det krävs dock en alldeles speciell teknik att pressa kiwi i en citruspress, men practice makes perfect!

Dricks mottages tacksamt!

Kommentera

