Lucia -gulligt, udda och kanske lite fult

image

Idag är det Lucia och det har uppmärksammats med ett maffigt Lucia-tåg på arbetet. Hemma har vi ställt fram våra två små Lucia-tåg.   Det ena är lite gulligt och propert medan det andra är lite lagom fult och udda. Vår Luciadag har varit både lite gullig men även lite udda och ful, ja hur skulle det vara? Hur som helst, vi tvättar men vi har myst med lite fika efter maten.

Vi investerade dessutom i nya fotbollsskor till Mr M idag. Visst är det skumt att köpa fotbollsskor vid jul, men man kan ju ta i beaktning att det inte snöar ute. Det är grönt, lika grönt som under vilken augustidag som helst. Mr M gör sin första träning i sitt nya lag idag. Han har visserligen tränat med dem förut, men igår skrev han på kontakt med dem så nu är han officiellt medlem där.

Jag är nöjd, trots att någon påpekade att han kommer får mycket mer träning, vilket gör att han kommer spendera mindre tid med mig. Men jag klagar inte, fotbollsträning är sunt -både för kropp och knopp. ”Du får en snyggare pojkvän” säger Mr M och jag vill nog mer beskriva det som att jag får en gladare pojkvän. Laget tillhör min hemmaarena, där jag är född, så det känns kul och mer ”hemma” trots att det blir  mer bilåkning dit.

Jag har tagit upp lådorna med jul och det blir min träning för denna dag. Den träningen är mer mental än fysisk, men det krävs dock lite grann för att få ”rätt sak på rätt plats”. Imorgon kommer Leo och utanför står julbocken och väntar på honom. Det är härligt att komma hem till en julbock. Du får tolka det hur du vill. Leos resonemang är dock följande: Om det inte går att äta och det inte går att leka med, kissa då på det och gå sedan vidare mot nya upptåg.

image

2 thoughts on “Lucia -gulligt, udda och kanske lite fult

Kommentera

