Har du tittat posten?

image

”Har du tittat posten idag?”. Bara en hyresavi, svarar jag Mr M i mitt sms. ”Du får inte titta posten denna veckan”. Inte du heller, svarar jag. Vi har enats om en summa att köpa för (resten ska gå till reskassan) och vi har dessutom bestämt att vi ska skriva rim på våra paket. Dessa paket ska sedan öppnas på julaftons morgon. Jag längtar redan. Nu gäller det bara att kunna hemlighålla allt.

Jag tror att jag har fått till det ganska bra. Det är lite gulligt, omtänksamt, lagom onödigt men ändå något som han kan tänkas vilja ha. En klart godkänd julklapp. Vad jag får vet jag inte, men han berättade att han hade funderat på en liten apa som blåste luft, men han tyckte inte att jag målade mina naglar tillräckligt ofta så att jag skulle ha använding för den. Man kan alltså summera det som att jag kan få vad som helst. Jag hade nog gillat apan, även om det nu är så att jag inte får någon.

Jag jobbade sent idag -vi hade succékonferens och det var succé, ibland behöver man sånt på jobbet. När jag kom hem gjorde vi varm choklad med marshmallows. Det är sådär  mysigt ibland. Perfekt med en ostmacka till. Det var underbart mys med Mr M i sin OnePiece framför TV’n i ett rum med tända ljus och julljusstakar. Ibland måste man bara ta in lugnet. Gårdagens tvätt är ännu i det blågula varuhusets kassar och disken, ja, det finns lite där också för vi har bakat. Kanske borde vi dammsuga, men det får vänta lite det också. Min sötis är dessutom något halt efter en vrickning på träningen. Han behöver vila han med.

Igår bar vi in lådorna med jul. Vi hade både på vinden och i källaren. Det ska bli veckans pyssel förutom att hämta gran och göra julgodis. Det kan bli lite köttbullar och läge för att göra ny julskinka. Helgens matinsats är nämligen snart slut. Nu tjuter en liten hund här efter promenad. Rottisen vet nog inte att det är sådär småkallt ute. Han bryr sig inte heller om jullådor som ska packas upp. Det spelar liksom ingen roll. Han vill läsa sin kvällstidning och kissa lite. Kanske på julbocken. Så är det bara. Så lådorna med jul får vänta. Jag beger mig därför ut i mörkret.

image

Kommentera

