Idag e de fräädaaa…

Med risk för att låta som min mamma konstaterar jag att det är fredag. Hon har till vana att varje fredag kommentera just det faktumet att idag är det faktiskt fredag, men idag verkar hon ha glömt. Hon ska nämligen flytta -kan det vara därför? Dessutom drack hon sitt morgonkaffe hos mig istället för vid sitt eget köksbord -kanske ytterligare en anledning? Det råkade vara så att bryggaren flyttade redan igår, så sådär lagom vid 7 ringde hon mig för att få sitt koffeinbehov tillgodosett.

Våra små julklappar har kommit, och att gömma presenter i en tvåa går så där… Man löser det genom att ge varandra förbud. Just nu får inte jag titta i puffen i hallen. Min mamma sa att hade någon sagt så till henne så hade hon tittat direkt. Jag har dock inte tjuvkikat för jag vill vänta till julmorgonen. Mr M fick dock känna på sitt paket då han hämtade posten igår -tror ni inte att båda klapparna kom på samma dag? Båda klapparna rymdes dessutom i brevlådan. Mr M gissade därför på att han fått en karta. Vi vill nämligen ha det. En världskarta där vi kan markera platser vi besökt. Har sett en snygg svartgrå som vi kan tänka oss…

Arbetsveckan har nått sitt slut och nu kommer istället helgens bestyr. Konstaterar att det finns en del som ska göras innan jul. Mys, pys, pynt och några måsten, så som att byta till vinterdäck på bil nummer två. Den nästan röda faran står ännu i sommarskrud, och det är ju dumt. Vi tänkte nog satsa på gran också. Vi har redan valt en och nu ska vi bara hugga ned den och frakta den hem hit. Det bästa är att vi dock planerat jul, var vi ska vara och så. Det blir mycket mys med nära och kära -underbart!

Nu ska jag pussa på Mr M.. God fredag på er! Idag är det nämligen fräädaaa…

 

2 thoughts on “Idag e de fräädaaa…

Kommentera

