Dagarna vi minns..

image

Nu har vi inlett de där dagarna vi minns. Dem vi spenderar med nära och kära. Jag fick redan härom kvällen min första julklapp och igår fick Mr M sin. Jag fick världens sötaste hjärtformade ask med små lappar i -allt från uppdrag till annat. Vi har haft mycket kul med den redan och massor av lappar kvarstår! Mr M har fått en väggtext och han blev supernöjd. Han har till och med sparat mitt ickerim som fanns som ledtråd på paketet. Det sitter numera på kylskåpet. Det går så här:

Så Länge Jag Finns Vid Din Sida Så Kommer Du aldrig Gå Ensam.

Jag Älskar Dig!

Kan du gissa vad han fick?

Igår pyntade vi granen. Det blev visst jättestor och täcker en stor yta av vardagsrummet. Den blev i år helvit. Det är mysigt med vit jul. Hos oss är den dock röd i både kök och hall. Vi fixade också lite belysning till julbocken så han slipper fira julen i mörker. Lyktornas sken räcker liksom inte till. Vad det gäller granen överväger jag en omflyttning av möbler med jag vet inte om vi orkar eller hinner det. Jag tycker om att ha granen mot en bakgrund fri från tavlor, soffor och annat, men vi lyckades inte få till det igår. Kanske kan det bli ett kvällsryck på det? Mr M delar nämligen min tanke kring inredningen.

image

image

Idag är det SEMESTER. Så här vid jul är man trött och behöver mycket vila. Att ha sköna arbetsdagar som minne gör att man kommer att längta tillbaka till jobbet när det blir dags att börja i januari igen. Här kommer därför några små bilder från vår konferens hos min kära kollega Suz. Hon bjöd på underbara julfika i sitt vackra julprydda hem -hemgjorda köttbullar och bullar direkt från ugnen bara för att läska er något! Ni ser mig med charmtrollet Terror. Det är han med fyra ben. Min kära kollega trubadur J läser här Tranströmer för oss. MYSIGT!

image

image

image

image

God fortsättning! Andas i julstöket… Vi ska minnas dagarna av rätt anledning!

Kommentera

