Karibien nästa tack!

Jul har passerat och flera dagars firande kan nu summeras. I luftrummet finns Leo, flygplan, Carroll och en och annan Harry Potter. Just idag väckte Leo mig vid 11. Några minuter senare ringer Mr M och undrar vad jag gör. Som svar på den korta tystnaden som efterföljde ”vi ska snart gå på morgonpromenad ” väljer jag den uppmuntrande medelvägen; ”Imorgon får du också sovmorgon, älskling”. Stackaren har ett tufft jobba att gå upp runt sextiden medan hans flickvän får ligga kvar. Hon har nämligen semester.

Igår var vi på begravning i Norge. Det var en fin stund, om än en lång bit att köra. Mr M bar kistan och kyrkan var fantastisk samtidigt som vi intressant nog förstod hela gudstjänsten, som självklart var på norska. Mr M’s familj hade en begravning förra året i december också och nu ville dem inte ha mer begravningar, så vi bestämde oss därför för att berätta om vår förlovning under kaffe efteråt. Gammelmormor M hade ju bestämt att det skulle vara en festlighet och inte ett sorgligt kafferep så det kändes okej. Drömmen för nästa december blir därför ett bröllop snarare än ytterligare en begravning. Karibien nästa tack!

Ja, du läste rätt. Vi drömmer om ett bröllop på stranden någonstans i Karibien. Redan i december är väl därför inte möjligt men man kan ju alltid hoppas! Vi kommer inte kompensera på platsen utan möjligtvis tiden som det kräver för att det ska bli ekonomiskt möjligt. Mr M och mitt stryktips gav inga pengar, men dock en vinst till honom då han fick fler rätt än mig! Tycker jag mig höra honom säga ”ÄNTLIGEN!” ?

Nu ska jag ta och ge mig ut i vinden. Det blir promenad för alla oss tre och sedan väntar mys i soffan framför TV’n. Vi tänkte faktiskt spela Bingo och dricka upp glöggen. I pauserna ska vi försöka leta ringar för vi tror att vi har hittat någon som kan hjälpa oss -hon behöver råmaterial att arbeta vidare med. Spännande! Det är väl dessutom dags att börja fila på en nyårskrönika… men det tar vi sen..

Kommentera

