Tvättstugetrubbel

Johan Glans hävdar att finns det något som gör svenskar arga, så har det ofta med tvättstugan att göra, så som ludd i tvättmaskinen. Med ilskan som uppstår gör man sedan något ursvenskt, man sätter upp en ilsken lapp. Johan Glans påpekade dock att detta bidrar till dålig stämning, speciellt då han i sitt fall bodde i en villa.

Trots allt som händer i världen så är tvättstugan mitt största bekymmer för dagen. Jag bor i lägenhet, en hyresrätt. Med citat från Ernest så vill jag bara skriva, ilskan som uppstår när man hittar sin granne spatserandes mellan kläderna i torkrummet.

Otäckt, ja absolut. Visst det är en allmän plats, men våra nytvättade kläder är dock våra och kan väl få hänga i fred. Det är väl därför man bokar tvättid! Det är privat liksom!

Ja, jag skrev ingen lapp. Jag sa till. Jag insåg att jag precis fallit i Johan Glans-fällan, men jag kände att det inte handlade om ludd i tvättmaskinen utan mer om ett personligt intrång. Misstänker att människan inte kommer att promenera mellan mina rader av tvätt den närmaste tiden. Jag klargjorde att det liksom inte var okej. Typiskt svenskt eller inte, men min rena tvätt vill jag ha för mig själv.

Kommentera

