Pannkaksdagen

image

image

Det är tyst här i vårt hem. Bara jag är vaken trots att klockan är efter 10. Jag lyssnar på hans rofyllda andetag. Mr M tycker om att sova länge och det ger mig en chans att läsa och dricka kaffe i lugn och ro. Jag läser Zlatans biografi. Den är över förväntan, riktigt bra!

Det är vitt ute då den första snön har kommit. Igår gick vi inte utanför dörren, men idag finns ambitionen att både fixa lite med den röda faran och springa. I dagsläget går jag för min förkylning sedan månader håller sig hårt i sitt grepp. Kanske har jag en annan ursäkt när våren är här.

Igår övade vi på att flippa pannkakor, inte det enklaste här i världen! Det är så gott med nygräddade pannkakor med grädde och sylt. Nu rör det sig bredvid mig. Dags att vara gosiga flickvännen. Uppstart söndagsmys!

Kommentera

