Men kyss mig då…

image

Jag blir sådär lagom sjuk att min man gör varm choklad till mig, fast jag orkar hångla lite. Jag har väsande lungor och det verkar inte släppa. Mina tankar kring att träna läggs därför på hyllan även idag.

Efter arbetsdagen lade jag upp benen och stensomnade på soffan. Det var alldeles lagom, för nu på kvällen har jag både fixat matlådor till oss och diskat. Jag myser framför tvn och här kommer jag stanna.

Utanför dörren stupar det och jag väntar på gruset. Idag körde grusgubben istället snö. Jag bävar för morgondagens spring till tvättstugan men vi är ju två, så vi gör det tillsammans. Och då menar jag inte att vi ska ramla i tillsammans. Nu? Nää, men kyss mig då! Vill bara ha mys och kärlek. Och så lite choklad då förstås…

Kommentera

