Om Lite rädd och sjuk…

åhhh, äntligen känner jag mig piggare. Jag hatar att vara sjuk. Det passar liksom inte mig. Det har inte hänt så ofta att jag antar att jag inte är tränad nog till att vila, sova och inte göra något. Bäst är det när man blir helt knockad så att man inte har någon tidsuppfattning, men det händer inte så ofta. Jag har nyligen haft några dagar där jag mått så där. Lagom sjuk för att inte fixa arbetet men lagom sjuk för att förstå att jag är sjuk. Lagom sjuk för att känna mig allmänt värdelös.

Från sjuklingens arkiv…

Det finns så mycket som jag borde säga till dig, så mycket mer än bara en massa ord i bloggen. Ibland blir jag rädd och jag tackar dig för att du plockar upp mig när jag gråter, att du tröstar mig när jag känner att jag inte räcker till. När jag är lite rädd och sjuk…

Det är svårt att vara två av den anledningen att man är starkare ensam. Det finns då inget val. Mina farhågor är orealistiska och jag spenderar ibland för mycket tid grubblandes på sånt som jag inte kan förändra. Det är meningslöst, för skulle det jag är rädd för faktiskt hända så skulle jag gå helskinnad ur det. Det är min natur. Jag hittar alltid ljuset när det krävs. Det är tur att jag inte är sjuk ofta, för kontemplationer som dessa skadar självkänslan. Man kan ju faktiskt börja tro att det man tänker är sant.

Idag har denna veckans 5’e plåt av kladdkakemuffins precis kommit ut ur ugnen. Måtte det nu bli några kvar till frysen! Dagen, som mest bestått av fotboll och plock, har dock räddats av Leo som krävde en och annan promenad. För tillfället har brobyggandet snott min man, men jag tänker strax sno tillbaka honom för morgondagen kräver tidigt sänggående. Alla här i huset ska ju till skolan! Nu – nybakade muffins och mjölk.

Kommentera

