Måndagens långkok..

Idag har varit en fantastisk måndag. Det är inte ofta jag tycker så om måndagar. Jag är dock trött, som jag brukar vara innan jag fått igång energin som ska räcka hela veckan. På spisen puttrar nu därför ett långkok. Det är mumma, speciellt en trött måndag.

Jag älskar att laga mat. Det gör Mr M också. Och vi gillar att äta. Jag älskar dessutom att läsa kokböcker, för dem är fulla av kärlek. Ikväll puttrar en kalvgryta på spisen. Vi ska mysa med den när älsklingen kommer hem från träningen. Min träning startar upp tidigast imorgon. Det är ju trots allt måndag.

Vi är duktiga på att göra mat. Våra middagar räcker ofta till matlåda. Det är ju så mycket nyttigare med egenlagad mat från grunden. Man vet ju då vad den innehåller och man kan enkelt hålla vikten på så sätt. Under jul gick vi ned istället för upp, trots vårt massiva godisintag.

På tal på godis, JAG MÅSTE GÖRA FUDGE i veckan. Ja, jag vet att jul passerat men jag fick liksom inte nog. Tror dessutom att det får bli vanilj och inte choklad som sist. Alla dessa kladdkakemuffins har nämligen mättat chokladsuget! Fast idag är det måndag, så det är än så länge en fundering. Tillbaka till grytan, som ska fyllas med kärlek.

Kommentera

