Fredagsmys med LEO

image

Mitt fredagsmys har börjat under filten i soffan framför TV’n. Ikväll har mannen rymt men han ligger dock på plus ändå eftersom han bjudit på vad jag kallar het lunch-date. Både mannen och maten var het; en efterlängtad Mr M och efterlängtad thaimat. Skulle vi någonsin lämna 50-skyltarnas centrum för flytt till okänd ort, låt oss säga Borås, så skulle jag sakna thairestaurangen här, för så bra är den. Men jag är inte ensam. Fredagsmyset delas med en snarkande Leo.

Härom helgen flyttade Malm in i sovrummet och Master Leo blev därmed förflyttad till vardagsrummet. Han verkar dock nöjd där i sin lilla binge. Han föredrar fortfarande täcke och två kuddar över sin finfina hundsäng. Vi har dock beslutat att behålla hundsängen då den är praktisk som soff-förlängare när man har många gäster. Då den är en sacco-säck är den också underbar som massagebänk modell låg. För att dölja att vi ännu inte satt fast kablarna längs väggen fick Leo en liten Buddhatavla inhandlad i Kambodja, enbart för att det piffar upp. Misstänker att det egentligen kvittar honom.

I veckan var vi hundvakt. Lilla Terror var på besök -hund sleep over. Han är en blandning mellan Jack Russel och Chi hua hua – Papillon. En riktig goding vill jag lova. Givetvis blev han Mr M’s gullegris. Mr M vill nu därför ha en egen liten hund. Trots hundförbud i sängen hittade jag den lilla hunden där på morgonen tätt intill min älskling.  Leo tyckte att han var söt och rolig att leka med men kanske något missnöjd med att det lilla livet slarvade bort tennisbollen ute i snön. Mr M och Leo har letat men ännu inte hittat den. Den kommer nog fram när snön smälter, bara vi låter tiden ha sin gång.

Mr M söker diverse jobb, vilket har lett till att även jag har tittat på arbete. Det finns många gymnasium med olika trevliga inriktningar som skulle kännas som en utmaning. Jag har inte sökt något, men jag kan ärligt säga att tanken lockar mig. Det finns gymnasieskolor med profiler så som spa, wellness och fitness, likaså mode, skönhet och make up eller varför inte akutvård. Ja, det finns ett sug där. Frågan är vad jag gör åt det. Hmmm.

Jag överlevde kickboxningen och kom hem fylld av energi. Jag hade turen nog att få en vänlig själ där som ledsagade och peppade mig. Tänk vad mycket det gör! Att bli peppad för att få ork och motivation. Det gjorde att jag kände mig mindre bortkommen. Under dagen har jag inte haft mycket träningsverk men jösses, nu ikväll har jag ont. Man kan summera det som att det känns. Jag hoppas att det går över tills imorgon, då jag eventuellt tänker träna lite till. Men jag kan ju köra den milda varianten med att äntra rehab bassängen. Den är alldeles underbar! Om ni inte provat, så gör det. Nu kallar TV’n.

Kommentera

