Måndag, en stund i solen..

image

Helgen har passerat med massor av skratt. Det var vår ett årsdag sedan första kyssen och det fick vi givetvis fira. Förutom med tulpaner ( –ser dem inte lite döa ut?Nej, älskling. Dem ska se ut så. De är jättefina! ), spenderade vi lördagen med Mr M’s bror och hans flickvän. Vi drack bubbel, fick goda hamburgare från världens snyggaste kock och spelade Monopol. Vinnaren är jag, ha ha! Bestämt så vann Mr M’s bror sista partiet, men då hade jag redan hoppat i bingen. Söndagen myste vi i soffan och mumsade på potatisgratäng och helstekt entrecote med ett okänt antal vitlöksklyftor. Jag gissar på 10. Vi spelade åter ett parti Monopol, för Mr M ville ha revansch, men vinnaren är den samma -JAG!

Kanske låter det konstigt att minnas datumet för första kyssen, men för oss är den självklar då så mycket annat hände just den dagen för ett år sedan. Fredagen handlade för mig om vila medan Mr M partajade med tanterna från äldreboendet. Ja, dem han arbetar med, inte dem som bor där. Jag antar att det gick ganska vilt till, eller kanske mer blint till, då bilen numera behöver en städning. Ja, de hade trevligt medan Leo och jag fredagsmyste.

image

Idag sken äntligen solen. Det behövdes en trött måndag som denna. Ett möte ställdes in och jag packade därför ihop och valde att arbeta eftermiddagen hemifrån. Jag kunde göra det eftersom alla lektioner redan klarats av innan kl 13. Resultatet är att jag kl 19 bröt för en kort paus av frågesportsprogram på TV’n. Man arbetar ibland helt enkelt bättre hemma. Dessutom fick jag en välbehövd paus med Leo så att han fick göra snöänglar i solskenet runt 15-tiden. Det blev tre långa rullningar i snön. Det är nog det bästa med att arbeta hemma! Nu ska jag gråta en skvätt till Sofias Änglar innan jag och Leo ska möta upp Mr M vid hans arbete. Härligt!

pssst…. Vi kan ha gått upp minst var sitt kilo. Leo inklusive. Vi lovar härmed bot och bättring.

image

image

Kommentera

