från trasselsudd till prinsessa..

image

Min man kallar mig för prinsessa men den senaste tiden borde jag gått under benämningen trasselsudd. Det var liksom kris. Idag har jag äntligen varit hos frissan. Jag vet inte varför jag väntat så länge. Finns det något bättre än att vara nyklippt?

Visst är man jättesnygg med all folie i huvudet? Jag var något nervös av den orangea färgen men fröken S lovade att jag inte skulle bli morot. Hon höll vad hon lovade. Det blev jättebra! Jag skriver dock det här för jag ska påminna mig om att inte vänta så länge med att klippa mig igen.

Härom dagen fick jag för mig att ett grått hår hade gjort intrång på min hjässa. Min frisör lovade mig dock att det var blont och inte grått. Hon synade noga mitt huvud och skrattade åt mina ”dumheter”. Jag sa till Mr M att det var möjligtvis mitt arbete som gett mig gråa hår, eller kanske han (vilket inte är sant för han är alldeles underbar). Hmmm, finns det någon särskild ålder för gråa hår? Får alla gråa här? Ja, ja, jag har i alla fall inga. Än.. ??

Doften man får hos frissan, asså vad beror den på? Man får inte riktigt den doften på hår när man tvättar hemma, vare sig man köper schampo från frissan eller i matbutiken. Jag förmodar att det för mig är doften av färg och slingor och att det därför är logiskt att man inte kan dofta så om det inte är nygjort. Jag tycker dock om den. Det luktar gott. Denna prinsessa luktar gott!

image

Kommentera

