Popcorn och disk… Det är fredagsmys de!

Det är kallt så in i bänken ute. Vintern har kommit! Jag längtar till solen och har spenderat en timma på att diska idag. Det var varmt men inte särskilt soligt. Detta arbete bör belönas med popcorn och kanske något gott att dricka. Mjölk möjligtvis. Det är otroligt – hur kan två personer få till så mycket disk?

Det var egentligen Mr M’s tur att ta en stor del av disken, men han bara arbetar och arbetar. Som arbetssökande får han väldigt mycket jobb. Inte konstigt – ung, snygg, blond och blåögd, och för dagen alldeles nyklippt! Vilken snygging! Hos mig har han jobb!

Jag bara väntar på att han borde dyka upp och göra ett gästspel i den nya H&M reklamen. För den har väl ingen kvinna missat? HEJA H&M. Äntligen en stilig karl på reklampelarna! Och nej, det är inte en medveten diss mot alla kvinnor som ständigt stått i underkläder. Det är skönt med variation bara.

Jag vill inte vara ytlig. Dessutom är Mr M snäll och en duktig arbetare – därmed erbjuden jobb och arbetstillfällen. Man är också ett plus, speciellt inom vård och omsorg. Jag är alltid mycket imponerad av människor som fixar det jobbet. Jag själv överlevde knappt tre dagar. Satt faktiskt utanför i bilen och grät, vad som för mig blev sista dagen där.

Jag måste strax ge mig ut i snön. Den fördelen jag ser är att det vita döljer leran som finns där under. Jag slipper därmed skura dessa eviga leriga tassavtryck som annars blir. Leo ogillar att vi har nya grannar och är lite extra gnällig, både dag och natt. Han kräver därför lite extra motion så kanske han sover bättre. Det är min förhoppning i alla fall

HMMM- popcorn nästa? Ja, det är ju fredag! Fredagsmys har inletts med ren diskbänk och motionerad hund.

Kommentera

