EFIT 4 februari

I dag är det Ett Foto i Timman. Det betyder att man, precis som det låter, under en särskild dag tar ett foto varje timma. Välkommen att följa mig den 4 februari 2012. Bilderna är av blandad kompott tagna med både mobil och kamera. Håll till godo!

image

8.20

Precis innan klockan ringer för att väcka mannen som ska jobba kommer Master Leo och undrar om inte rottisen får gå på promenad snart. Vanligtvis sover han länge, mannen oxå faktiskt, men inte idag.

image

9.20

Promenerat upp till jobbet med Mr M och hans vän ML. – 16 grader ute. BRRR… Under snön döljer sig lera och grus. Vår cykel blev ställd på andra sidan vägen under dräneringen och vi rullar den till ”rätt sida” och tömmer korgen på snö. Att få ner den i förrådet får blir en senare uppgift.

image

10.20

Mysmorgon kräver mer kaffe. Medan jag väntar på att bryggaren ska puttra klart slänger jag en blick mot disken jag diskade igår.  Hmmm, ställer in den senare.

image

11.20

Dricker kaffe framför TV’n med laptopen i knät. Tittar på bilder från sommarens Turkiet-resa. Längtar tillbaka! På bilden ser ni Mr M som doppar sin fot i det iskalla vattnet i Dimcay. Överväger att göra ett album över alla roliga resor vi gjort 2011.

image12.20

”Fastnar” i bloggen, min och andras. Kommenterar några EFIT och bestämmer mig för att ändra utseende. Det blev en ny mall där jag laddade upp två bilder på temat vatten – från Turkiet, och bestämde mig för färgen orange genomgående! Se där ja! Var så goda!

image

image

13.20

Promenad i solen med Master Leo. Vi gick till utsiktsplatsen.  Att bo vid bergets kant har sina fördelar -utsikten är fantastisk! Två råddjur förföljde oss och vi fick dessutom träffa vår nyinflyttade granne och hennes 2-åriga basset. Leo bar mina handskar hem.

image

14.20

Dags att värma mig med lite mat. Eftersom sambon är på jobb så passar jag på att äta sådant han inte gillar. Här fylld färsk pasta med spenat och ricottaost. Dessutom lite ärtor och lax i samt massa vitlök. MUMS!

15.20
15.20

Skriver ned våra rader på Stryktipset. Vi har en bok till det -mycket viktigt! Raderna är inte så lika så jag konstaterar att ja, någon kommer få rätt. Mailar svärfar och svågern den förhoppningsvis rätta raden!

16.2016.20

Precis avslutat ett samtal från min älskade som har varit på äventyrsbad med ungdomarna på boendet. Dagens match på Stryktipset är ingen favorit, men det får gå. Det plingar i match 3! Heja mig!

17.20
17.20

Tänder upp lite ljus -mys och värme! Matchen är ingen höjdare. Jag har till och med diskat undan disken från lunchen!

18.2018.20

Struntar i tilläggsminutrarna och skyndar ned till kiosken för lite lördagsgodis istället. Det är inte billigt men dock väldigt praktiskt. De har Champis och det är en favorit!

19.2019.20

Hoppar in i duschen. Åhh uppe på våra badrumsskåp står en ängel. Hyllan behöver dessutom torkas av ser jag nu. Tack EFIT! Ska fixa detta imorgon!

20.0020.00

Lite mascara, svart klänning, linne och svarta tights och ingenting i håret. V oila! Lagom söt för lördagsmys i soffan! Gott luktar jag oxå! Provar ett nytt prov från CK. Helt ok!

20.2020.20

Väntar på att Mr M ska komma hem. Han bör finns med på nästa bild! City vann sin match och frågan blir vad jag ska titta på nu. Hmm!

21.2021.20

Nej, älsklingen har inte kommit men ringt och sagt att han blir något sen. Några minuter kvar! Vi väntar tålmodigt!

21.45

21.4521.45

Världens vackraste kille har kommit hem. Mys i soffan med godis och dricka!

22.00

22.0022.00

Vi väljer filmen Millon Dollar Baby. Ett sug efter popcorn uppstår. Jag gör en kastrull ”på gammalt vis”. Mums! -perfekt resultat varje gång!

22.4522.45

Vi myser vidare till filmen. Leo snarkar. Dags att fixa bloggen i paus och sedan ge mitt ❤ lite massage… Vi avslutar här för kvällen! Vill njuta med Mr M till det är dags att sova.

Vill ni titta på fler dagar så hittar ni andra Efit-are  här! Ha en skön dag! Hoppas att ni mår lika bra som jag. Imorgon -ännu en ledig dag! Kan det bli ett bak då tro? Ja, jag tror det!

23 thoughts on “EFIT 4 februari

  1. Hundar bryr sig inte om det så 20 minus. Har själv promenerat på morgonen med min och trots kylan var det ganska härligt.
    Återkommer till din dag. Din hund är välidgt fin tycker jag, ha gärna fler bilder på honom.

  2. Åh finaste Leo. Världens snällaste hund. Fast när det är så här kallt är jag väldigt glad att jag är kattägd =)

    Ha en fortsatt fin lördag vännen.

    Kram

  3. Härliga bilder du fick upp till layouten här i bloggen! 😀 Åh, vad mycket snö ni har! Vad avundsjuk jag blir! Här har vi också snö, men inte så mycket. 😦

  4. Kikar in på din efit-dag.. 🙂
    Mysigt med promenad och få träffa på lite sällskap. 🙂 Inte jätteofta popcorn görs på det gamla hederliga sättet här hemma.. 🙂 Hoppas ni haft en mysig och go kväll!

    • Ahhhh, hade hoppas att ingen skulle fråga! Endast 6 rätt för sambon och 5 för mig… URS och fyyyy.. Snön gjorde det svårtippat och två matcher lottades -vad är oddsena för det?

      =D

  5. Kollar in din EFIT-dag. Härligt att göra sig fin för lördagsmys i soffan! Här har vi kommit till det stadiet i livet, att vi aldrig är så illa klädda och ofixade som då… 🙂

  6. Fin hund du har.

    Jag hade en katt en gång som var tokig i turkisk peppar. Han blev helt knäpp av lukten. Han man tagit en sådan så bet han i ens finger. Han gillade inte smaken tror jag, därför han blev så tokig. Tyvärr har denna goda sötnos gått bort. ”R.I.P Pedro”

Kommentera

