oskyldiga jag…

Idag när jag skulle betala kom tanken över mig att jag kanske inte hade tillräckligt med pengar. Jag har flera konton och jag försöker sätta över lite småslantar hit och dit på konton med benämningar så som CSN, Kina, sparkonto etc. Just idag hade jag givetvis plockat lite extra i korgen, sånt som jag tyckte att vi behövde. Jag skojade lite friskt med kassörskan att det kan vara så att jag inte har täckning, och även om jag faktiskt redan tänkt tanken så blev jag förvånad när MEDGES EJ kom upp på skärmen. HJÄLP! Turligt nog så bor vi som vi gör, så det är okej att packa ned sina varor och sedan gå till banken och hämta ut pengar. Min bank idag går under benämningen mamma, för det kändes för långt att åka hem. Tack mamsen!

Väl hemma i lägenheten vid bergets kant så blev jag först förföljd och sedan stoppad av polisen. Lilla snälla jag! Det kan inte hjälpas, hur oskyldig jag än är så känner jag mig alltid superskyldig. Till vad liksom? Jag vet inte varför. I en uppgift i skolan har jag en rubrik som lyder MAKES ME AFRAID och jag har flertalet elever som under denna rubrik ritat polisbilar och skrivit dit polis, bobbycar etc. Jag förstår precis vad dem menar. Det är hemskt att bli stoppad. Ja, ja -jag är ju oskyldig så det är inget att vara rädd för, likaså idag. Jag är jättetrevlig och försöker vara skämtsam och dem är minst lika trevliga tillbaka. Totalt ofarligt.

Varför blev jag stoppad? Ja, säg det. Antagligen för att jag idag körde 740’n till förmån för att Mr M skulle få ta Saaben till det nya extrajobbet. Jag tyckte att han skulle få åka lite fint. Det är ju inte så ofta som han måste ta bil till jobbet. Jag och Volvon kommer ju inte riktigt överens. Jag har ju gjort slut med den bilen, för den oroar mig alldeles för mycket. Jag litar inte ett dyft på den, trots att min bror kört den Oslo två veckor i rad helt utan problem. Jag förväntar mig att den ska hämnas och få bensinstopp som något sorts utlopp för att jag vägrar ge den kärlek. Speciellt idag då jag hade 8% batteri kvar på mobilen. Fast sån otur har inte jag. Varför oroa sig!

3 thoughts on “oskyldiga jag…

  1. Skönt med landet ibland, typ när det går bra att ta med sig varorna hem och betala senare. Och hemskt med landet när polisen stoppar en för att man har en gammal bil!

Kommentera

