Familjederby United VS Liverpool

Precis kommit ifrån en brottningsmatch med plastfolien. Jag begriper inte hur jag har lyckats att köpa den billigare varianten av plastfolie när jag vet att man får vad man betalar för. Jag är av den åsikten att ett företag som tillverkar både sås och plast under samma varumärke, ja ni vet, det känns inte helt rätt. Har ni sett Johan Glans monolog om köffe? I så fall vet ni vad jag pratar om. Om inte, då får ni en chans här:

Idag står familjederby på menyn. Manchester United VS Liverpool. Min man är idag och jagar boll på egen hand, jagar mål är kanske mer riktigt och givetvis med laget inte på egen hand, så jag får bänka mig ensam framför TV’n. Igår var vi och bowlade och på big screen där visades en repris av en Chelsea-United. Det blir 3-3, sa jag och tittade manande på skärmen. Kollegan jag pratade med är Arsenal-fan och givetvis undrade han varför jag hejar på United; ”Du borde heja på Arsenal, som din bror”. Kanske är det så..

Varför det blev United är en enkel historia. När jag flyttade till Mr M och älskade bror var det konstant 2 mot 1 när det gällde val av TV-program. Jag fick därför se match efter match och jag kunde inte klaga för jag tyckte om sällskapet. Det var kul och intressant att lära sig nya ord och lyssna på hur dem flängde med termer jag inte förstod. De hade stora känsloutbrott kring något som bara innefattade gräs och boll. Oki, jag behövde också ett lag.

Jo, varför United. Jo, grabbarna hävdade att det var roligare att se på fotboll om man hejade på ett  lag. Och det var viktigt att jag inte var medgångssupporter, för det är lite skamligt i fotbollsvärlden. Oki, i min hjärna tänkte jag direkt att jag kan inte välja ett lag med en riktigt snygg forward, för då tror alla att jag är ytlig och hejar på det laget på grund av snyggingen. Mitt val föll därför på Coleen Rooney, gift med ingen mindre än Wayne Rooney. Jag gillar henne! Nu gillar jag dessutom hennes mans lag.

Men jag är dock ödmjuk. På väggen hemma finns Liverpools slogan, You’ll never walk alone. En kärleksgåva från mig till min man, världens snyggaste kille!

image

Ps. Så här ett år senare finns det fortfarande termer så är helt obegripliga, som att springa i djupled till exempel. Personen i fråga springer helt enkelt framåt mot mål, var som helst på planen -varför kalla det djupled? Djupt ledande mot mål? Hur då djupt? Plan är plan liksom, en plan fotbollsplan. Behöver man en viss CAD-teknik för att förstå? Obegripligt.

Kommentera

