Lyckligt slut, språkpoliser och annat

image

Jag har nyligen gjort ett aktivt val i att köpa marknadens billigaste disktrasor. Mr M har nämligen en vana av att slänga disktrasor. Han gör det när han tycker att dem luktar illa, bara efter någon dag eller så. Jag tycker att det är helt okej och har anpassat det på så sätt att jag köper dem billigaste, för dem ska ju inte räcka till särskilt många avtorkningar. Min nästa tanke blir då: Disktrasor Vs träningsväskan. När ska detta doft-test gälla även träningsväskan?

Vi har finbesök och gårdagens brottningsmatch vanns av Master Leo. Mr M fick se sig besegrad. Köksluckorna dukade dock under och föll ihop totalt. Det var verkligen dags att få luckorna limmade. De ramlade totalt isär på vägen ut till fixarens bil. Jag brottas idag med ångesten av gårdagens film, medan Mr M brottas med sin snowboard. Mr M’s arbete är på utflykt och måtte han komma hel hem.

Jo, men det var ju det där med filmen. Vi myste lite i soffan med popcorn efter gårdagens träning. Vi såg filmen REMEMBER ME. Gud va besviken jag är på slutet. Urs. Från att ha hög igenkänningsfaktor genom hela filmen till det brutala slutet, som jag verkligen inte såg komma, gick jag från feel-good-kärlek till besvikenhet och tårar. Jag måste genast se en ny film så att jag glömmer bort den. Jag ville ha ett lyckligt slut inte en tragedi. Mitt mål för dagen, förutom att promenera med Leo, blir att mysa i soffan under en filt till en fin kärleksfilm. En med lyckligt slut.

ps. Till er språkpoliser där ute så vet jag att det heter inte besvikenhet och att filmtitlar skrivs inte med versaler genomgående utan i kursiv stil och endast begynnelsebokstäverna versal eftersom Remeber Me inte består av konjunktioner eller prepositioner. Vill också påpeka att man beskyllt Shakespeare för samma sak, att bygga egna ord, men att man idag kan kreditera honom 3000 ord i Oxford Dictionary. Det är dock omtvistat om vem han faktiskt var, men min poäng är Våga var Kreativ!

Ytterliggare påpekanden på min text kan vara att det inte är korrekt med ‘s, men jag har bott i USA och där gör man så. Det känns därför lite som hemma. Jag vågar vara kreativ. Jag behöver inte vara korrekt i det här sammanhanget, det är mitt egna rum. Se nu gjorde jag en satsradning med vilje, HA, för att jag kan. Jag känner att jag har nog med högskolepoäng i språk, så därför vågar jag. Man kan skriva en hel uppsats om bara detta inlägget (se dubbel bestämdhet -fy skäms!), men jag har ingen lust. Inte just nu. Tycker att jag knappat länge nog på den här mobilen. Dags för film. En riktig feel-good-film!

image

Kommentera

