One More Slice

Den här dagen har nog innehållit allt. Vi sov tills hunden knuffade på oss. Det kan vara så att han visste att vi skulle på promenad med brudarna men jag är något osäker. Vi gick en ny väg idag och solen sken. Det var underbart, men det tror jag att ni kan se med tanke på bilderna.

Mr M och jag bytte sedan bort vår tvättid och valde att strosa runt i 50-skyltarnas centrum istället. Vi letade efter en dop-present, tittade på nya förlovningsringar till bröllopet och kollade om det hade kommit in nya fotbollsskor. Vi besökte dessutom den nya mattaffären innan vi njöt av en fika. Det kan bli så att vi unnar oss en ny matta och vi fikade oss med Champis samt hembakta, cafébakta, bakverk. Det var gott! Turligt nog fick man ta två sorter bestämde Mr M. Jag löd.

Trots att vi besökt ett flertal affärer har vi inte handlat särskilt mycket. Jag fick dock Leilas One More Slice. Jippie! Kolla innehållsförteckningen! Man blir hungrig innan man ens läst recepten. Vi har redan bestämt att vi imorgon ska ge oss på någon variation av första kapitlet som är pizza, att göra egen tomatsås. Ja, imorgon är det EFIT, så ni kan följa vad vad det faktiskt blir. Välkomna!

Idag hade vi turen att bli bjuda på mat. Syster yster hade gjort vegetarisk köttgryta med ris. Det var jättegott! Det tyckte Mr M också, för det smakade verkligen köttgryta. Han åt till och med svampen, trots att han inte äter svamp. Vi bestämde därför att han numera äter svamp, för det gör han ju. Ps. Säg inget till syster. Kan berätta att baby Charlie är heltokig i Zumba -kul! =D Fast hon säger ”umba”.

Leo var under tiden hos mamma, för efter middagen blev det träning. Fotboll för Mr M och simning för mig. Jag brukar ju försöka gå på vuxenkvällarna på simhallen. Det är mörkt och vid bassängkanten står levande ljus. Inte att förglömma är rehabbassängen, som är så himla go efteråt. Idag fick jag dessutom med syster yester. Trevligt! När jag kom och hämtade Leo låg han lustig nog och snarkade i soffan. Motiveringen var ”han pep lite när ni gick men tystnade när han fick ligga här” -bortskämma!  Nu har busiga mig gömt ett grisöra till Leo i Mr M’s presentpåse från Alla Hjärtans Dag. Får se när han hittar det! Mr M, ja han ska få massage han.

Puss på er!

image

image

2 thoughts on “One More Slice

  1. Du är nog den enda intressanta bästa och roligaste bloggerska jag vet. Bara ÄLSKAR ATT läsa din blogg om äventyr, kärlek, njutning, inredning, djur & vänner JA ALLT.
    Speciellt kärleken till MR M i bland pirrar det till i magen när man läser. ( då jag kommer ihåg precis samma känsla för min man 😀 )
    Du är en fantastisk människa, DU STRÅLAR.

    • Va go du är vännen! Vad glad jag blir! Somnade med ett leende på läpparna efter att ha läst din kommentar sent igår kväll. =D Givetvis låg älskade Mr M bredvid, så han hade något med det att göra.

      Kul att du läser! Jag vet ju in te alltid vem som gör det, för alla skriver inte kommentarer även om jag önskar att dem gjorde.

      Hoppas att vi kan träffas snart! KRAM!

Kommentera

