Söndagsmys

Det är med en suck som jag konstaterar att semestern är slut. Nu är det dock dags att fokusera på att vi ska till Grekland och förlusta oss. Helgen försvann fort, men det gör som oftast lediga dagar. Sötis har sparkat boll och trots att temperaturen visade på 5 plusgrader så frös jag. Mina nya jacka värmde dock mot den hårda vinden, men ansiktet, ja, hur ska man hålla det varmt? När vi kom hem myste vi med pizza (igen) och vi gav oss på att göra en fruktpizza a la Leila. Det var spännande och gott. Prova vettja!

image

image

image

image

image

image

VAMM – Vård Av Mr M. Mr M blev nämligen skadad under matchen. Han är idag något halt och trots att solen sken kunde vi inte gå någon promenad. Jag erbjöd honom att sitta på cykelns pakethållare men han ville inte det heller. Vi improviserade därför och rymde till badhuset. Vad hjälper inte ett trasigt knä och en ömmande rygg om inte bubbelpool och rehab-bassäng. Att få leka är klart godkänt i badhuset. Jag längtade dessutom efter arraksbollen jag köpte där igår innan matchen så det fick bli fika också. Mums, va god den var! Jag var tvungen att fråga efter receptet. Nu kan vi göra egna.

Eftersom det är vårt obligatoriska söndagsmys blev det thaimat. Det hör liksom till. Svärmor var här och kvittrade lite. Inte så ofta vi ser henne sedan hon träffade kärleken. Fick passa på och visa henne bilder på diverse bröllopsresor. Hon har lovat att hon ska åka med och det gör oss glada. Får se vad det kan bli! Nu blir det resterna av pizzan med hallon, blåbär och vit choklad. Det är gott, jag lovar!

One thought on “Söndagsmys

  1. Ha ha Åsebro-Sverige förstår jag 😉 Jag vet fler som diggar choklad bollarna….
    Jag vill oxå se dig se dig stå brud… tekniken kanske kan göra det möjligt!!
    Lovet har gått fort,fick själv ett par dagar. VIlken fullträff med vädret. E startar med studiedag imorgon,gillas.

Kommentera

