Ett Foto i Timmen

Jag är medlem i EFIT. Det betyder att man under en dag tar foton varje timma och publicerar dem med en kort kommentar. Här är min torsdag den 1 mars 2012. Håll till godo!

8-tiden

Somnar om när klockan ringer. Vaknar strax innan 8, fast köksklockan visar att den snart är 12. Tur att så inte är fallet. Jag är sen, men inte så sen.

***

9-tiden

Kaffe, morgonens första.

***

10-tiden

Dagens första lektion. Engelskans grunder. Vi lyssnar på Roald Dahl och läser. Någon annan väljer idag boken The Curious Incident with the dog in the night time.

***

11-tiden

Lite rast. Kollar mail, lärplattformen och dricker kaffe.

***

12-tiden

Just about to end Enlish class. Today we have worked with 2 truths 1 lie. En elev lämnar tillbaka mina hörlurar som han lånat.

***

image

13-tiden

Mina elever som ska ha svenska saknas. De sitter nämligen borta i mitt arbetsrum och pratar med sina mentorer. Oki, det betyder att dagens planerade uppgift inte ”hinns med”, utan får bli morgondagens ”att göra”.

***

image

14-tiden

Friskvård på schemat. I entrén står dessa goda frukter. Mums!

***

image

15-tiden

Jag bytte friskvårdspasset i kickboxning mot promenad med ett gäng flickor. Vi avslutar vår friskvårdspromenad med ett butiksbesök. Min kollega glömmer sedan sin hund när vi ska gå… Turligt nog hann vi inte så långt innan vi kom på det.

***

16-tiden

Hemma. Hjärtat har ont i sitt ben som han skadade på lördagens fotbollsmatch. Jag konstaterar att det dock börjar gå mot gult och därmed läka. Stackars Mr M.

***

17-tiden

Sötis och jag äter middag -olika rätter idag. Jag ville ha omelett med ricottaost, rödlök och tomat. Älskling nöjde sig med en osthamburgare. Gott det också.

***

18-tiden

Det goda vårvädret gjorde att vi efter kvällsrundan kunde klippa klorna på trappan. Solen hade precis lämnat oss. Det har varit en underbar dag!

***

19-tiden

Master Leo längtar säkerligen efter Mr M som är på fotbollsträning. ja, med det knät så gör han så gott han kan. Leo slipper dock dela med sig av bollen, vilket han gillar. Han är ju något bekväm av sig…

***

20-tiden

Mår inte riktigt gott. Skippar disk och annat husgöra. Bänkar mig framför datorn och tv’n istället. Kropp och själ behöver vila.

***

21-tiden

Mr M köpte med sig en stor godispåse hem. Vi fastnar framför filmen Trubbel i Paradiset aka Couples Retreat.

***

23-tiden

N u är det sängen- Till och med bollen ska sova. Natti på er!

***

Då var min EFIT komplett. Kom gärna tillbaka. Och du, lämna en kommentar! Alltid kul att veta vem som besöker mig!

Vill du se andra EFIT så kan du göra det här!

15 thoughts on “Ett Foto i Timmen

  1. Ha ha härlig dag och GRATTIS till dina svar på frieriet. 😀 underbart.

    Han ser så fin ut lille Leo 🙂 men du får hålla MR M borta från bollarna on han ser ut så där. Aj aj 😦

    Ta hand om er underbara ni

  2. Hihihi….glemmer sin hund ja, det kunne fint vært meg *rødme*
    Det navnet også, herlig!!
    Håper kneet blir bra igjen, hjalp sikkert på med litt godis….god medisin det 😉

    Klem Lena

  3. Stackars lilla hund, så snopen han måste ha blivit! Minns när brorsan glömde vår hund utanför Konsum en gång. Grannfrun kom hem med honom och mamma ringde efter min bror som fick stora hjärtsnörpan när hunden inte satt kvar! Där lärde han sig en läxa …

Kommentera

