Söndagsmys hos Gud med himmelsk vit kladdkaka

Vi har idag varit hos Kristus. Man kan kalla det ett annorlunda söndagsmys. Vi har dopat oss, men absolut inte på den olagliga vägen. Vi har varit på dop, ett trevligt sådant, och det är det jag försöker få sagt. Prästen sa att Jesus Kristus fanns i oss alla. Han var både människa men samtidigt gud. Ja, inte prästen då, utan Jesus. Det där kan jag aldrig förstå, men visst, välkommen hem till mig då.

Efteråt avnjöt vi ett fikabord som heter duga. Sju sorter? Ja, minst! Och då inte bara av sorten kakor, utan där fanns också cheesecake, bullar, äppelkaka, chokladrutor med mycket mera. Det jag vill berätta mest om är den vita kladdkakan. Himmelsk! Garanterat jätteonyttig, men dock med en stor portion gud i sig. Kristus inom mig och jag mådde mycket bra av den. Vi tackar därför fröken B för det. Jag tänker be henne om receptet, och tills jag får det kan ni hålla till godo med detta googlade recept:

Vit Kladdkaka – Recept

Ingredienser:

:: 2 ägg
:: 2 dl socker
:: 100g smör
:: 100g vit choklad
:: 2.5 dl vetemjöl
:: 2 tsk vaniljsocker

Så gör du:

1. Sätt ugnen på 200 grader
2. Vispa ägg och socker tills det blir poröst
3. Smält smöret i en kastrull och rör ner chokladen och därefter äggsmeten
4. Rör (försiktigt) ner mjöl och vaniljsocker
5. Häll ner smeten i en smord form
6. Grädda i 15-20 minuter (Den kortare tiden ger en extra kladdig kaka)
7. Pudra med florsocker och låt kladdkakan svalna innan du serverar med bär (hallon passar perfekt!)

Vi glömde fota kalasbordet men fick med många godingar ändå. Lycka till med kladdkaksbaket! Notera att dem flesta har blått på sig…

***

Detta bildspel kräver JavaScript.

2 thoughts on “Söndagsmys hos Gud med himmelsk vit kladdkaka

Kommentera

