vårens återkomst samt andra lösryckta tankar..

Våren är ju på väg. Det känns att den snart är här. Någon frågade vad jag skulle göra med mina krukor på trappan, om jag skulle bära dem in och ut som skydd mot dåligt väder, men jag kan berätta att dem fortfarande är lika glad, trots att dem för någon vecka sedan var täckta av snö. Snön skyddar nämligen mot minusgrader, så den gör ingen skada alls. Gjutjärnskrukor bär man inte hur lätt som helst. Vi tar ju vår lite tidigare eftersom vi åker till Grekland, något som jag idag även förankrat på jobbet då vi åker precis innan helgen hunnit börja.

Solen skiner och ändå ligger jag inne i soffan. Idag är en sån där dag då jag är trött. Visst, måndagar är min trötta dag, men jag har en förkylning som inte tycks vilja lämna mig. Jag har huvudvärk och är törstig, samtidigt som jag känner mig grymt trött. Har dessutom lite känningar i bihålorna, så jag mår inte gott helt enkelt. Jag funderar på en promenad med jag tror att det blir sömn och en resorb istället. Mitt resorb-beroende finns i perioder och just nu är jag inne i en sådan period. Ett glas resorb smakar underbart och jag kan längta efter det. Jag får helt enkelt njuta av solen en annan dag.

Jag hade en fundering på att åka till stan då jag var inbjuden på en träff om hudvård och smink hos Mary Kay-flickorna, men jag väljer nu istället att ligga på soffan. Det är inte bra att köra bil när man är trött och hängig. Möten med tjejer om smink piggar visserligen upp, men vägen dit känns alltför lång, för att inte tala om vägen hem.Det har varit en lång arbetsdag som avslutades med möte, och finns det något som drar mer energi än möten? Nää, tror inte det. Och då menar jag inte möten med elever utan möten med / om organisation. Solen ger ju trots allt energi och man borde ta fler promenader oftare, speciellt på arbetstid. Istället jobbar man ofta lite till, lite tyngre.

Förra årets sportlov tillbringade vi i London och där var det då vår och runt påsk förra året var vi i Spanien. Mr M och jag besökte hans mormor och morfar som har radhus där. Vi hyrde oss en liten Fiat Panda och körde från Girona ner till Alicante och sedan tillbaka upp igen. Det var en härlig resa. Det var kul. Alltid skönt att få en tjuvstart på våren. Jag glädjer mig åt att det även blir så i år. Jag har aldrig varit i Grekland, så det blir minst sagt spännande. Vi funderar även på att ta en tur över till Albanien. Vad sägs om det? Dessa lösryckta tankar når nu sitt slut. Tror att jag måste googla Albanien…

Mr M och jag någonstans utanför Girona, kanske Tarragona, mitt i natten i vår Fiat Panda. April 2011.

Brunbrända och glada väntar vi på flyget hem.

Kommentera

