Energitjuvar och att hitta tillbaka igen…

image

Dagen innan julafton fick jag ett diplom. Jag är diplomerad som världens bästa flickvän och diplomet är från Mr M. Han har dessutom skrivit en motivering som lyder att jag gör ett utmärkt arbete med att vara helt underbar. Jag har diplomet liggandes framme och jag tittar på det ibland för att få energi, för att påminna mig själv om att jag är älskad. Jag har tittat på det idag. Det kändes skönt. Några flyktiga pussar är inte nog ibland. Man vill liksom ha mer.

Att träna är ett annat bra sätt att få energi. Bland annat simmar jag några dagar i veckan, ofta med sällskap av syster yster. Då hinner vi få lite egentid utan barn och män, inte bara träning alltså. Vi är då bara syskon och det är skönt. Ikväll har vi haft en sådan stund. Vi stretchar sedan i rehab-bassängen och det är kanske det bästa. Belöningen för 1000 meter motion. Underbart!

Idag bestod min dag av arbete fram till kl 18. De sista timmarna kombinerade jag det dock med att laga enkel mat till oss nu när vi arbetar så mycket. Jag skriver vi för det blir lite mer timmar för mig också. Mr M sa ju upp sig när han skulle studera och nu valde han dock att avbryta så han letar arbete igen, vilket betyder att han plockar timmar. Nackdelen med att plocka timmar är dock att man inte vill säga nej. Han arbetar därför mer än heltid, men det är bara för nu, tills hans får ett schema. Jag fixade dessutom disken då mitt arbete krävde en kort paus.

Mat just nu är mest för att få energi. För att orka. Enkel vardag blandat med några grönsaker. Det blev därför en enkel pastagratäng med korv och bacon samt tomat, spenat, purjo och mozzarella-topping. För att binda samman det hela blev det lite creme fraiche med chili hopvispat med ägg och mjölk samt lite kryddor. Det är gott att ha något som går fort att värma. Skulle man bli sugen på något annat kan man dessutom frysa det som är kvar. Enkelt, snabbt och gott. Den diplomerade flickvännen av världsklass tycker så i alla fall. Ja, det är jag det.

image

Kommentera

