Massage på schemat..

image

På torsdagar har jag massage på schemat. Vi lär oss grunderna i överkroppsmassage och behandlar nacke, rygg, armar och ansikte. Idag var första passet och det hölls uppe i solrummet på friskvårdscentrat. Det var så skönt att sätta fötterna i sanden.Vi arbetade två och två. Det var kul och framför allt skönt. Jag har övat grunderna lite nu när jag kom hem. Mr M är dock på jobbet så Master Leo fick massagen isället. Leo var nöjd. På bilden ovan ser ni kanin-greppet. Ja, det heter så. Vad ni också ser är en njutande rottis.

Jag passade på att simma efter friskvårdspasset. Eftersom min motivation är på jobbet hela kvällen så var det lika bra att få det gjort innan jag åkte hem till soffan och alla måsten. Just nu njuter jag av en kopp kaffe innan det blir dags att gå en promenad med gossen. Mars månad har bestått av många lata dagar och idag kände jag ett uns av rastlöshet. Jag ångrar något att vi inte är på väg till Irland idag men för att vara rationell så vet jag ju varför. Vi skulle ju vänta och se hur Mr M arbetar. Jag får fokusera på att vi ska till Grekland  om två veckor och sedan en weekend i Manchester.

Idag överraskade Mr M mig med lunch. Att han arbetar blandade tider just nu gör att det kan vara svårt att träffas trots att vi bor ihop. Han kom därför och hämtade mig när jag hade lunch. 40 minuter fick vi tillsammans. Det är en stor skillnad mot att ses varje kväll. Han har dock  sovit hemma varje natt bortsett från en, vilket känns tryggt. Natt och kvällsgoset är viktigt för mig. Att ligga i Mr M’s armar är alldeles underbart och jag vill inte vara utan det. En överraskningslunch håller dock lågan vid liv. Det lever man länge på! Undra om jag kan hålla mig vaken så att han kan få lite massage sent ikväll…

 

 

 

Kommentera

