The Leprechauns made me do it..

Idag morgonkissade Leo på blåsippor. Det betyder att våren är här. Måste dock säga att det var något kallt, trots butikernas inbjudande löfte om att plusgrader faktiskt komma skall. Jo då, det var allt en bit över noll men vinden tar den lilla värme som finns. Trots varm jacka känner man sig genomfrusen. Att titta på matchen idag var kallt och jag känner ännu att mina kinder är förfrusna. Dem har inte myset under filten värmt upp.

Mr M är bortbjuden ikväll som solitär och jag hade tänkt göra några besök här och var men istället valde jag filten och soffan. Igår såg jag att en film kommit till Play som jag velat se ett tag. Det var Letters to Juliet och jag hade på känn att den var värd att se. Jag gillar dessa inspirationsfilmer baserade på Shakespeares arbete. Det är ju ett tema som man inte kan få nog av. Just denna valde att skildra What if med sensuella Verona som bakgrund och jag berördes av tanken att det perfekta finns någonstans och väntar. Jag grät en tår, som alltid.

Baksidan med dessa filmer är dock att de alltid slutar med ett bröllop. Höjden av lycka? Man få sällan veta hur det gick sedan. Jag hoppas att jag kan ge er mitt svar om ett år och lite till. Juni 2013. Vi blir dem vi är, fast med ett gemensamt namn. Sol och fötterna i sanden. I kvällens film hölls bröllopet i den italienska myllan på en fantastisk vingård. Det var vackert och kärleksfullt med många glada människor. Hur Karibien står sig mot det återstår att se.

Alldeles strax når 17 mars sitt slut. Irlands nationaldag. Åhh, vad jag önskar att vi vore där. Nu är vi ju inte i Dublin, men man får i alla fall Go Green! Jag har burit trycket ”The Leprechauns Made Me Do It”, en tröja från Guinness Storehouse samt grön ögonskugga. Mr M har en t-shirt från Dublin Hard Rock på sig. Härom dagen såg vi en film från Venedig, så nu längtar jag dit också.. Allt på en och samma gång. Leo snarkar högt. Det är mysigt det också. Det är hemma.

Kommentera

