Min hustomte

Vad underbart det är att öppna dörren och känna doften av lagad mat. Dessutom var disken diskad. Han är fantastisk min hustomte. Jag noterar dock att trimmern ligger framme. Hade han mindre skägg idag när han levererade min glömda plånbok?

Jag är djupt tacksam för att jag fått förmånen att leva med en fantastisk människa. Det är inte enkelt att vårda en kärleksrelation, att älska någon, men jag utövar det till fullo. Det underbara överväger de få hinder och svårigheter som kantar vår väg. Håller man tillräckligt hårt i handen så känner man den kittlande känslan av fullkomlighet. Den finns här och nu. I allt.

Att vara frisk och kär räcker långt. Jag är dessutom tacksam för att jag har ett fast jobb. Jag är tacksam för mina lärlingar. De ger mig utmaningar som gör att jag lär mig varje dag. Livet ger och tar och jag måste påminna mig själv om kärnan. Det viktiga. Det som är här och nu.

Kommentera

