Master Leo

Att vara hund måste vara bra. Mr M frågade härom dagen ”när kommer Leo? ”. På något sätt hade jag helt glömt min fyrfota vän. Att ha delad vårdnad behöver inte betyda fasta dagar alltid. Det är skönt att vi kan skicka honom fram och tillbaka så att han faktiskt kan få det bra. Vi valde därför att genast hämta Leo. Leo är lika glad när han kommer som när han åker. Skuttar alltid glatt in i bilen efter lite ylande och 100 procent vickande på svansen. Svansen gör helvarv när det gäller full glädje. Hans skuttande kan liknas vid kaninhopp, ofta jämfota med bakbenen.

Hos oss har vi två tennisbollar. En till Mr M och en till Leo. Ofta leker dem tillsammans. Vi kastar eller gömmer bollen. Den har till och med legat ute gömd under snön några veckor uppe vid spa’t här. Leo var jätteglad när han återfann sin boll som kompisen Terror slarvat bort. Eller ja, nu var det ju inte borta för alltid utan bara för ett tag. Krisigt blir det dock när bollen rullar in under möbler, då gnäller Leo tills någon kommer och plockar fram bollen, eller som i helgen, då gömde jag bollen under Mr M’s täcke och Leo tyckte det var superspännande att hämta den. Vilken lycka att faktiskt få tag på bollen!

Jag tror att det var andra kvällen som vi hade Leo, precis när vi flyttat hit, som Mr M sa ”han känns redan som en familjemedlem”. Visst är det så. Samtidigt så kan jag tycka att det är skönt att ibland lämna bort honom en vecka eller så. Det finns ju en trygghet i att han har det bra och det gör att man inte får dåligt samvete, för det får man så lätt annars när man lämnar bort det som man själv har ansvar för. Eller ja, det man borde ansvara för. Ibland blir det ju dock så att ens ansvar blir att inse att man måste ta hjälp, hur svårt det nu än kan vara. Mitt ansvar ikväll är att ta hand om mig själv. Mr M’s också. Träning står därför på schemat. Härmed sticker jag hem till syster yster för vuxensim. Mr M han ska givetvis jaga boll han. Dock utan Leo samt modell större.

Min mobil är fylld av foton av Master Leo. Här får ni därmed se tre av dessa.

image

image

image

Kommentera

