Många bollar små..

image

Idag har det blivit fotboll för hela slanten. Mr M hade match och jag har för vana att åka och titta. Det är ju ett nytt lag för denna säsongen och äntligen några matcher in börjar jag lära känna andra flickvänner som också tittar. Det är trevligt tycker jag. Fotboll för mig är frisk luft och fika samt många skratt. Jag får ju vila ögonen på min älskling! Idag fick jag dessutom träffa två mammor och en mormor. Alla lika glada och pratsamma. Härligt! Det känns som om att det kan bli en bra säsong även från sidan av plan, vilket är kul.

Vi fick skynda oss hem, till och med innan matchen var slut, för Mr M skulle göra några arbetstimmar.  Jag valde att hämta Master Leo och ta en promenad förbi mamma. Hemma har jag packat upp fotbollsväskan och ställt skorna på vädring i hallen. Solen har lyst hela eftermiddagen så dörren har fått stå öppen. Själv bänkade jag mig framför Stryktipset. Resultat: Jag 8 rätt, svärfar likaså och Mr M 5 rätt. Vill poängtera att svärfar spelade för 50 kr medan jag lade ynka 12 kr på min rad.

Jag hade egentligen tänkt att göra mycket mer idag. Men den friska luften kräver vila känner jag. Det blir ytterliggare en fotbollsmatch på Tv’n. Hur gick det med Mr M’s match da? Jo, de vann sin match och Mr M gjorde mål. Jag är är stolt över min sötis idag för han gjorde bra ifrån sig. Det är kul. Självklart är jag hans största fan även i motgångar, men humöret blir ju givetvis på topp vid vinst och mål av Mr M. Vi hade mycket att diskutera hem i bilen. Mest det trevliga så klart.

Kommentera

