Ett Foto i Timman

image

Jag är medlem i en klubb som heter Ett Foto i Timmen, EFIT. Det betyder att man under en speciell dag ta ett foto varje timma. Det här är min söndag 25 mars 2012. Det är bilder av blandad kompott, både från kamera och mobil. Håll till godo!

*****

00.00

Vi ligger i soffan och ser en film. Jag får massage av Mr M.

image

*****

00.20

Leo, som för ovanlighetens skull är vaken, har precis hämtat Mr M’s mössa. Den tänker han inte lämna tillbaka.

image

*****

09.20

Jag ställer mig på vågen. 69 kg. Helt okej.

image

*****

09.35

Morgonpromenad med Leo. Leo söker efter rörelser medan jag beundrar blåsippor i backen.

image

10.20

Leo hittar den perfekta platsen att bajsa på. Han har fin utsikt. Jag också.

image

Bonusbilder: Avslutar promenaden med att leka i ett vattendrag. Himla kul när man är vattenälskande rottis. Yeep, full fart ned för backen!

image

image

*****

11.20

Jag laddar upp dagens första bilder till dagens första kaffe.

11.20

*****

12.20

Våffelfrukost. Kaffe med mjölk, våffla med vaniljgrädde och rårörda hallon.

12.20 Våffelfrukost

*****

13.20

Jag städar och har både dörr och fönster uppe. Vår fatboy får tillfälligt fungera som grind så att inte Leo glömmer bort sig och springer ut i vägen.

13.30 Städar med öppen dörr

*****

14.20

Jag avslutar städningen med att lägga rätt kuddarna på sängen.

14.20 Bäddar sängen

*****

15.20

Vår favorit har kommit hem. Leo visar Mr M att en boll ligger under TV-bänken -katastrof!

15.20 Älsklingen kommer hem

*****

16.20

Vi fixar middag. Grillade hamburgare med ost och bacon. Några korvar slinker också på årets första grillning. MUMS!

Årets första grill!

*****

17.20

Vilar i soffan efter middagen. Så här ser jag ut ”ovanifrån”. Jag busar med Mr M som ligger och vilar.

*****

18.20

På hundpromenaden passerar vi min lillasyster och hennes kompis. Lillasyster är till höger.

*****

19-tiden

Promenaden gick över fjället förbi utomhuskyrkan, tjärnet, spa’t och vidare till Valans harpa. Självklart spelade vi lite. Ni får tre bilder.

19-tiden Valans harpa

*****

20.20

Vi har hämtat ned resväskan från vinden och börjar att packa inför vår resa till Grekland. Vi ska till den gröna ön Korfu i mitten av veckan. Jag konstaterar att många linnen ligger i tvätten, för lådan är nästan tom.

*****

21.20

Ett meddelande till Mr M. Nu börjar vårt kvällsmys. Dusch, massage och gos. God Kväll på er. Tack för idag!

21.20

*****

Nu är min dag komplett!  Åhh du, lämna gärna en kommentar så att jag hittar tillbaka till dig!

Vill du titta på fler EFIT’s eller kanske göra en själv, så hittar du all info du behöver här.

28 thoughts on “Ett Foto i Timman

  1. Ååååh, grillat, härligt! 😀 Och blåsippor, wow! Det har jag inte sett några här ännu, men däremot krokus och en hel drös med tussilago! 🙂

  2. Åhhh grillat!!!! Trots att jag är mätt i magen blir jag jättesugen på mat 🙂
    Vilka härliga vårbilder – ni verkar ha lika fint väder som oss *tummen upp*

  3. Så avundsjuk jag blir på grillningen! Vi skulle ha premiär grillat till middag i går, men lagomt tills vi skulle ställa grillen i ordning, så började det vräka ner snö.

    Till mina undervattens bilder, använder jag en vattentät canon som är inhandlad hos cyberphoto.se
    Så enkelt var det med den saken!

    // Anna

  4. Vilken bra dag det ser ut som. Och Leo är så fin. Om vi bara hade tiden skulle jag verkligen verkligen vilja ha just en Rottis. Bilden på husse och hund när bollen har hamnat under tevebänken är helt underbar 🙂

  5. Hei. Fin hund og herlige turer. SÅ kul den ”harpen” var. en skulle jeg gjerne ha prøvd ut. Ser ut som du har kost deg masse med dine kjære 🙂 God tur til grekenland!

  6. Gud, vilken underbar utsikt! Sådär skulle man bo! 🙂
    Åååååh, Korfu, vad härligt! 😀 Hoppas ni får det underbart! Själv åker jag till Rom på söndag, för en vecka i den italienska värmen! Det blir härligt! 😀

  7. Vilken härlig dag ni hade – vilken utsikt och vilken rolig harpa! Det där med hundar som visar var bollen gömt sig eller knycker husses mössa, det känner jag igen – sådant gör mig lite varm i magen. Myyys!

  8. Vilka mysiga bilder! Blev glad av att titta i galleriet med nygräddad våffla, hamburgare i solen, och hundpromenad i naturen. En riktig heldag även för mig. 🙂 Vi brukar också gå upp på berg och fota lite ibland, det är ju så vacker utsikt och är underskattade utflyktsmål, tycker jag.

  9. Oh grilla! Årets första grillningar är ju de bästa…. Vilken härlig skogspromenad, det är så härligt att se naturen vakna till liv igen!
    Hoppas att ni får det skönt i Grekland 🙂

Kommentera

